woensdag 24 mei 2017

Serie #68 Hertjes...

Hoi allemaal!

Een beetje later dan gepland (mijn laptop werd opnieuw geïnstalleerd en op z'n kleine vervanger kon ik niet zo goed blogs schrijven) is hier mijn blog.

Toen ik pas kaarten zag die gemaakt waren met de leuke pandabeer van Eline Pellinkhof, wilde ik ook heel erg graag de pandabeer hebben. Maar... toen heb ik mezelf even streng toegesproken, want ik mag niet teveel knutselspullen meer kopen van mezelf. En die toespraak deel ik ook even met jullie: Luister eens Mirjam, je hebt meer dan genoeg van die beestjes. Je hebt hertjes, aapjes, een vosje, een konijn, kikkers, je hebt een olifant, een schaap, een giraf, een egel waar je ook nog eens een muis van kan maken. Je hebt uiltjes en slakjes en bovendien heb je pas nog een nieuw diertje gekocht: een walvis. En hoe vaak gebruik je die beesten nu eigenlijk? Ga er eerst maar eens mee aan de slag, voordat je weer zo'n beest koopt die je vervolgens verwaarloost. Het is maar goed dat je geen eigen huisdier hebt!

Oké, dit was misschien een beetje overdreven, maar zo ging het ongeveer wel. Ik heb inmiddels met mezelf afgesproken (zijn er meer mensen die dat doen, afspraken met zichzelf maken over de aankoop van knutselspullen?) dat ik na de jaarlijkse verkoping van onze kerk (3 juni) wel het een en ander mag kopen, waaronder de pandabeer en de koe. En die superschattige zeehondjes die komende maand uitkomen.

De toespraak heeft wel geholpen. Ik gebruik de diertjes nu heel erg veel! Mijn idee was om elke dag een diertje uit te snijden en dat gedurende de hele maand mei, omdat ik het altijd verschrikkelijk vind om zo'n diertje uit te snijden op het moment dat je hem nodig hebt, dan duurt het zo lang. Op een gegeven moment ben ik ook de diertjes in elkaar gaan zetten, omdat je die losse onderdelen zo snel kwijtraakt. En vorige week maandag moest ik de hele dag op mijn neefje en nichtje passen. Mijn nichtje gaat inmiddels naar school en mijn neefje doet elke dag nog twee slaapjes. Ik dacht: als mijn neefje slaapt kan ik best wat diertjes uit gaan snijden. En zo werd het een uitdaging voor mezelf om elk diertje dat ik had 5 keer uit te gaan snijden. Het resultaat: meer dan 80 gesneden beestjes (want ik vond dat je de aapjes op 3 verschillende manieren in elkaar kunt zetten en dan moest elk van die manieren ook 3 keer). Daar kan ik een heleboel kaartjes mee maken die ik, hopelijk, allemaal verkoop op de verkoping.

Zo... dit is een heel verhaal. Dan laat ik je nu eindelijk zien waarvoor je dit blog hebt bezocht. Kaarten met hertjes. Ik ben trouwens het snoetje van het hertje kwijtgeraakt in de snijsessies. Heel treurig, maar gelukkig kan het snoetje van de egel er ook wel op, die is iets kleiner, maar maakt hem nog steeds heel erg schattig!




Gebruikte materialen:
-Scrappapier & Snijmal: Marianne Design - Eline Pellinkhof
-Kraftpapier: Joy! Crafts
-Stempels: Els Brigé (kaart 1 & 2) & Marianne Design (kaart 3 & 4)
-Label & touw

Wat vinden jullie van deze kaartjes? De foto's zijn niet optimaal, sorry daarvoor, ik kon maandag niet controleren of de foto's goed waren (omdat mijn laptop dus weg was) en nu zitten alle kaarten al netjes ingepakt in de zakjes. 

Liefs,
Mirjam



2 opmerkingen:

  1. Ik vind je kaartjes super! En zeker maak ik ook vergelijkbare afspraken met mezelf! Zo heb ik een jaar lang geen papier gekocht, omdat ik echt genoeg heb. En ik heb het volgehouden.
    Maar d diertjes van Eline zijn ook zo gaaf! Ik heb er en heleboel en heb precies hetzelfde als jij. En geloof het of niet, ik heb precies hetzelfde gedahct om gewoon en middag te gaan zitten draaien en alle diertjes te stansen zodat ze klaar liggen voor gebruik.... Alleen nog een middag prikken ;-)
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, Mirjam! Zowel je knutsel-spullen-koop-verbod als je diertjes stansen. Oké, 80 is wel heeeeel veel, maar ik stans ook regelmatig wat diertjes voor zodat ze klaar liggen op het moment dat ik ze nodig heb :) heel handig! Je kaartjes met de hertjes zijn onwijs schattig. Ben nu al benieuwd naar hoe je de rest gaat verwerken! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen