zaterdag 16 april 2016

Handlettering #1

Er zijn een paar redenen waarom ik ook aan Instagram ben begonnen... Vorige week vrijdag had ik met Anna Laura afgesproken, we kennen elkaar nu al 3 jaar digitaal en we vonden het tijd om een keertje af te spreken. Zij vertelde het een en ander over Instagram en het leek me echt heel erg leuk. Ik was net weer begonnen met het oppakken van Handlettering en ze vertelde dat er ook veel foto's te vinden waren op IG. Dus ik maakte mijn account aan en was direct verslaafd. Ook weer aan handlettering, ik heb zelfs speciale stiften gekocht (haha, daar zit ook nog een heel mooi verhaal aan, maar dat vertel ik later misschien nog wel een keer) en kan urenlang ingespannen zitten te werken aan een mooie quote of een onderdeel van een liedje. Ik hoop dat ik ooit zo goed wordt dat ik het ook kan gebruiken voor mijn kaarten, dus in plaats van een stempel, zelf heel mooi schrijven. Hier zijn een paar voorbeelden van wat ik tot nu toe heb gemaakt (eigenlijk maar tot en met maandag, want ik schrijf mijn blogjes altijd op maandagavond voor de hele week, als je me op IG volgt ben je misschien al wel nieuwe dingen tegen gekomen):



Ik besloot ook om meteen een idee uit te voeren waar ik al een tijd mee liep. Ik merkte dat ik me de laatste tijd erg slecht kon concentreren in de kerk. Ik schreef altijd mee, maar dat ging ook niet erg lekker meer. Ik heb weleens geprobeerd om de preek uit te tekenen, maar vaak was ik veel te lang bezig met een tekeningetje en was de dominee al honderd regels verder ;-). De belangrijkste punten mooi opschrijven en een achtergrond tekening maken die de preek symboliseert is de oplossing. En nee, ik zit niet met mijn kleurdoos in de kerk :-) (zou wel leuk zijn), maar maak in de kerk een schets en door goed te luisteren naar de preek probeer ik het belangrijkste op te pikken. Afgelopen zondag werkte het heel goed, ik kon mij goed concentreren en haalde veel nieuwe dingen uit de preek. Omdat je graag iets wilt hebben om te tekenen luister je beter, tenminste, dat was in mijn geval zo. 



Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Laat het me weten in je reactie, dat maakt mij blij :-)

Liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het een gaaf idee! Heel herkenbaar die concentratie in kerk en daarbij, het is bewezen dat doodling kan werken als concentratiemethode, er is daar een heel goede TEDtalk van.
    Helaas zijn mijn tekenkunsten echt beroerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed idee om zo de preek mee te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa ik had je al gespot ;)
    Superleuk.
    Mooi hoe je de diensten in je boek verwerkt, zo heb je echt 'iets' te doen tijdens de dienst en een mooie herinnering. Ik vind het heel leuk hoe je dat doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi om te zien hoe jij bezig bent onder de preek. Ik heb ook vaak moeite dan om mij te concentreren. Gaaf om te zien hoe jij dat oppakt. Ik zie het mijzelf nog niet doen. Maar misschien een idee voor een ander ooit.
    Fijne week!!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen