donderdag 17 september 2015

Haakperikelen #2

Vandaag laat ik jullie weer wat van mijn haakprojectjes zien, sommige zijn af, anderen nog niet.

Allereerst maakte ik deze week een mutsje voor mijn nieuwe nichtje. Ze heeft (net als haar vader toen hij geboren was) een klein hoofdje en alle mutsjes zakten over haar neusje heen. Dat vonden haar ouders niet zo leuk, dus maakte ik een mutsje voor haar. Deze was ook nog een klein beetje te groot, maar er zaten in ieder geval ademgaatjes in als-tie over d'r neusje zakte ;-)
Verder maakte ik de deken voor mijn moeder af (stiekem moet ik nog wel een paar draadjes instoppen (in het midden van de deken), maar ik had heel veel zin om aan een nieuwe deken te beginnen).


En ik begon dus aan een nieuwe deken. Ik zat nog eens naar mijn as-we-go-stripey deken te kijken en bedacht dat het wel heel tof zou zijn om deze nog een keer te maken, maar dan in de kleuren roze, grijs en wit. Ik heb besloten om mijn kamer een kleine make-over te geven. Mijn kamer is zwart met wit en een beetje rood. Ook heb ik een deken in alle kleurtjes van de regenboog. Maar ik wil nu dus graag met roze en grijs, in plaats van rood.

Ik haak trouwens vrijwel altijd met Phildar Coton 3. De deken voor mijn moeder is met haaknaald nummer 3 gehaakt, het mutsje en de nieuwe deken met haaknaald nummer 2,5 (dit omdat ik vrij los haak en ik een strakke deken mooier vindt). Voor bepaalde patroontjes (zoals de Star Stitch en Catherine Wheel) gebruik ik wel haaknaald nummer 3, zodat de deken aan de zijkant ongeveer recht loopt.


Liefs,
Mirjam

3 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal weer super uit Mirjam!!
    Gave kleuren heb je ook gebruikt.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof ! Veel plezier met het haken van je nieuwe deken . Toffe kleurtjes ! Liefs ☆ Sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke haakwerkjes allemaal.
    Zo lief dat mutsje en je deken wordt echt prachtig, mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen