donderdag 27 augustus 2015

Haakperikelen #1

Hoi allemaal,

Vandaag introduceer ik een nieuwe 'rubriek'. Ik wil proberen om iedere donderdag een berichtje over mijn haakperikelen te schrijven. Ik heb namelijk best een aantal works in progress. Vandaag laat ik jullie de drie dingen zien waar ik de afgelopen week hard aan gewerkt heb.
Allereerst deze deken, eind vorig jaar ben ik hiermee begonnen en eigenlijk had ik al een tijdje niets meer gedaan. Maar in Engeland heb ik een babydekentje (voor de poppen van mijn oppaskindje) gehaakt met hetzelfde patroon en toen had ik de smaak weer te pakken. afgelopen zaterdag was de deken 81 centimeter lang. Hij moet ongeveer 180 centimeter lang worden. Ik weet niet hoelang de deken nu is, want ik mag van mezelf maar één keer per week kijken ;-) Alleen als de deken bijna af is mag het vaker ;-)


Dit is een projectje wat ik in de vakantie had willen doen, maar ik ging pas de zaterdag voordat ik wegging katoen kopen. En toen bleek het plaatselijke Phildar verkooppunt dicht te zijn (i.v.m. vakantie), toen heb ik maar ander katoen gekocht, bij een andere winkel, om een omslagdoek te gaan haken. Ik wilde een AH-tas gaan omhaken (inmiddels een zeer bekende trend, ben je er nog niet mee bekend, Google geeft meer informatie) en daar ben ik gisteren mee begonnen. Ik heb al wel 10 toeren van de bodem gedaan :-P Maar dit werkje is er eentje die ik mooi in de trein kan doen, aangezien ik 3 keer per week ongeveer 2 uur in de trein zit.


Tijdens de treinreizen van de afgelopen week heb ik dit gehaakt, het baretje is bijna af en als ik de hele tijd had gehaakt had ik het ook wel afgekregen, maar ik wilde ook nog wat andere dingen doen:


Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn haaktoestand. Morgen zal ik trouwens de winnares van mijn challenge bekend maken, dus kom dan zeker nog een keertje kijken!

Liefs,
Mirjam

1 opmerking:

  1. Je bent weer leuk bezig!
    Mooie dingen maak je zeg.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen