maandag 5 januari 2015

Thuis


Waar moet ik nu schuilen?

Als een kind sta ik te huilen.
Maar mijn tranen drogen langzaam,
hier in de warmte van de zon.

Je bent thuis. Je hebt een plekje in de hemel.
En je vliegt met de vleugels van de tijd.
Ja, ik weet God zorgt voor jou.
Ja, ik weet ik zie je gauw want ik ga naar huis.

Mijn gedachten dwalen langzaam
naar een tuin hier ver vandaan.
Ik ervaar een diepe vrede.
Ik zie een engel staan.
Hij spreekt met warme woorden.
Wat dood is, is herboren.
Jezus, Hij is opgestaan.
En wie gelooft zal met Hem gaan.

Je bent thuis. Je hebt een plekje in de hemel.
En je vliegt met de vleugels van de tijd.
Ja, ik weet God zorgt voor jou.
Ja, ik weet ik zie je gauw want we gaan naar huis.

Lieve blogvolgers,

Ik heb een paar dagen niets van me laten horen. Er was wel gelegenheid voor, maar mijn hoofd stond er niet naar. Een aantal dagen hebben we in spanning geleefd, niet of mijn opa nog beter zou worden, maar wanneer hij nu naar Huis mocht. En uiteindelijk, 2 januari 2015, is opa overleden. 
Ik ga deze week heel rustig aan doen, alles een plekje geven en ook nog een beetje de vakantie houden die ik voor ogen had (ik hoef deze week nog geen stage te lopen, maar probeer goed uit te rusten). En jullie horen heel snel weer van me!

Het lied hierboven is van Gerald Troost, ik heb het eerste stukje ervan afgehaald omdat dat niet paste bij de situatie, maar hier kun je het volledige lied luisteren.

Liefs,
Mirjam

9 opmerkingen:

  1. Sterkte nog en rust lekker uit! Ik kan me voorstellen dat je daar behoefte aan hebt!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gecondoleerd met het verlies van je opa Mirjam...
    Heel veel sterkte.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd en heel veel sterkte Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel veel sterkte Mirjam. Doe het rustig aan en als het bloggen niet lukt dan zien we je vanzelf wat later verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en je familie.
    Doe lekker rustig aan de komende tijd.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat vind ik jammer voor je, want ik merk uit hoe je ermee omgaat dat je heel veel liefde voor je opa voelde. Heel veel sterkte, neem rustig je tijd en rust maar wat uit, geef alles een plekje en we lezen het wel als je weer aan bloggen toe bent.
    Liefs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo, Mirjam. My hart gaan uit na jou, Mirjam!!!! Ek het nou na jou blog toe gekom om bietjie tyd hier te spandeer en na al jou werk van Desember te kyk. Ek was Desember so besig en was ook met vakansie, so ek het nie blogs besoek nie en nou is ek besig om by almal se blogs in te loer. Ek is so verskriklik jammer dat jy jou oupa verloor het, maar ek is saam met jou bly dat hy nou by die Huis is!!!! Die Here sal jou vertroos in hierdie moeilike dae. Baie sterkte - ek dink aan jou. Rus goed uit en gaan dan die nuwe jaar met nuwe moed in. Jou jaar het op 'n verskriklike slegte noot begin, maar ek glo dat dit gou beter sal gaan en dat die res van die jaar baie geseend sal wees. Beste wense vir die dae vorentoe.
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lees nu wat oude berichtjes.....
    Heeeel veel sterkte meid en pas goed op jezelf.
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen