donderdag 8 januari 2015

Mr. Frosty

Op deze regenachtige dag (tenminste waar ik woon) ga ik jullie opvrolijken met dit supertoffe amigurumi project. Ik ben er echt heeeel erg trots op en heeel erg blij mee :-). Een tijdje geleden zag ik een foto op de Facebookpagina van Amigurumipatterns en ik was meteen verliefd. Ook mijn moeder was verkocht en ik kocht het patroon. Ik heb er ongeveer 3 weken aan gewerkt (vandaar dat mijn deken niet echt opschoot, want daar was ik helemaal niet mee bezig) en nu ga ik jullie het resultaat laten zien....

Tromgeroffel...

Hier is....

Nog meer tromgeroffel...

Mr. L. Frosty:



(L. staat voor Lars, een naam die mijn broer bedacht heeft en toevallig ook de naam van een van de hoofdpersonen uit mijn boek, dat op 18 april hoopt te verschijnen, kijk maar). 

Lars hangt graag in de stoel:


Maar is bereid om zich even iets om te draaien om het pompoentje aan zijn muts te laten zien:

Eigenlijk hoort er nog een vogeltje aan op een van zijn armen, maar nichtjelief keurde hem zonder goed (ze vindt het leuk om hem in zijn handjes te laten klappen, hem te knuffelen en zijn muts af te pakken).

En als nichtjelief iets vindt... dan laat ik het zo.

Wil je Mr. Frosty ook haken? Het patroon is er eentje van Woolytoons en kun je hier kopen. Of hier. Ook het sjaaltje van Mr. Frosty is daar anders, maar ik vond deze kleurtjes beter passen!

Ik ben heel benieuwd wat jullie van hem vinden!

Liefs,
Mirjam


10 opmerkingen:

  1. Hij is zo leuk! Mr Frosty staat ook op mijn to do lijstje. Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ag, Mirjam, jou Mr Frosty is so vreeslik cute - ek is mal oor hom!!!! Die serp en die mussie is so vrolik en ek hou van sy vet, ronde lyfie!!!! Hy het so 'n mooi glimlag en die pienk wange maak hom net nog meer skattig!!!! Knap gedaan!!!

    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, wat heb je die mooi gemaakt zeg!
    Wauw, vind hem geweldig! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sneeuwpop! Zo lief! Echt heel leuk gedaan. Als ik ooit klaar kom met mijn deken ga ik ook eens aan amigurumi beginnen maar dan moet echt mijn deken echt eerst af zijn! Hoe gaat het verder met je?

    Liefs, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat is ie goed gelukt!
    En wat groot zeg, dat had ik niet gedacht. (maar goed dat je de foto van je nichtje en frosty hebt geplaatst)
    Leuk hoor!
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gelukt zeg. En hij is veel groter dan ik op het eerste plaatje dacht. Dat is vast een heel werk geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh die is heel leuk! wat een prachtige sneeuwpop! zo'n mooie kunnen we buiten niet maken!

    lieve groetjes Meia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Mirjam ik vind Mr. L. Frosty echt helemaal fantastisch! In drie weken tijd z'n grote sneeuwpop gehaak. Wat moet je dan hard gewerkt hebben! ik doe het je niet na hoor! Maar echt super knap. Wat leuk dat nichtjelief hm ook goed keurde (al had ik niet anders verwacht) en er nu heerlijk mij speelt :) .

    Lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liefff! :)
    Fijne dag!
    groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Groot!!
    Als ik de foto met je nichtje erbij zie vind ik hem vooral groot en echt ONTZETTEND lief.
    Voor mij, als beginnende haakster, nog te hoog gegrepen, maar hij is echt TE schattig.

    BeantwoordenVerwijderen