woensdag 14 januari 2015

Keep calm and crochet a cupcake

En daar ben ik heel druk mee bezig, met 'calm keepen'. Ik merk dat ik teveel doe, mijn energielevel is laag en ik zie heel erg tegen dingen op. Natuurlijk heb ik altijd wel zekere spanningen, als ik bijvoorbeeld voor de klas moet staan, maar gisterochtend zag ik al op tegen de treinreis. En 's avonds wil ik ook nog graag 'leuke' dingen doen in plaats van schoolwerk, dus lig ik regelmatig te laat op bed. Vaak ga ik woensdagochtend, nadat ik mijn oppaskindjes op school heb gebracht, nog even slapen. Vandaag heb ik besloten om dat niet te doen, maar deze morgen ga ik, totdat ik mijn oppaskindjes weer moet halen, aan schoolwerk en andere verplichte dingen besteden. En dan vanmiddag, als ik klaar ben met oppassen, mag ik leuke dingen doen. Dan heb ik én gedaan wat ik moet doen, én gedaan wat ik wil doen en kan ik vanavond nog steeds vroeg naar bed!

De reden dat ik gisteren geen update over de deken heb geplaatst is ook omdat ik erg moe ben. Ik had gewoon de moed niet om de deken leuk op de foto te zetten en er een berichtje over te schrijven. Ook was het weer niet mooi, dus de foto's zouden ook niet zo mooi gelukt zijn. Komende dinsdag weer een kans!

Ik heb wel een klein amigurumi projectje af. Hoewel, af... ik wil er graag een sleutelhanger van maken, dat moet nog gebeuren, maar dat kan vanmiddag tussendoor wel even. Het patroontje komt uit dit boek. Het is een mini cupcake, heel schattig, kijk maar:




(Ik twijfel nog of ik kraaltjes bovenop het cupcakeje naai, decoratiesuiker. In het boek staat het wel, maar ik weet niet of ik het wil, wat vinden jullie?)

Rest mij niets dan jullie een fijne dag toe te wensen!

Liefs,
Mirjam

7 opmerkingen:

  1. Aw wat vervelend voor je Mirjam! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen! Wat een schatje heb je weer gemaakt. Ik vind hem zo ook heel leuk maar misschien als je er kraaltjes opnaait dat het dan nog meer op een cupcake lijkt^^!

    Een hele dikke knuffel,
    Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh kalm kiepen ken ik ook. Pffft. Je bent niets verplicht. Neem je rust. Ik zou wel "suiker" doen. Maak het net ff af. Je kan het ook met textiellijm doen, sneller en makkelijker. Af is af. En neem je rust. Lekker ff niks, als dat kan, buiten je verplichtingen om.

    Liefs
    Diana
    www.dianaswereld.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je moet luisteren naar je lichaam en op tijd je rust nemen. Het cupcakje ziet er echt schattig uit en de suiker zou ik laten. En je hebt gelijk, op tijd ook iets doen wat je graag doet is heel belangrijk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem echt TE schattig!!
    En die kraaltjes.....ik zou het doen, maar ik hou erg van bling bling en van veel.

    Rustig aan doen, pas op jezelf en soms lukt het gewoon even niet om iets te doen. Aan jezelf denken en luisteren naar je lichaam, das het belangrijkste.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kraaltjes erop , zeker doen
    groetjes
    Michelne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een leuke cupcake! Ik zou er wel kraaltjes bij doen zodat het misschien nog net wat meer op een cupcake lijkt.
    Wat vervelend dat je steeds zo moe bent, heb ik ook een tijdje gehad.
    Gewoon rustig aan doen en idd goede planning heb je bedacht. Kun je leuk en vervelende dingen doen en toch op tijd slapen.
    Succes en tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hy is soooo cute, Mijam, maar ek dink nie dit is nodig om nog kraaltjies op te sit nie!!!! Ek hoop jy gaan tyd kry om lekker te rus!!!
    Geniet die Vrydag en die naweek!!!
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen