woensdag 17 december 2014

Shoplog #7

Gisteren heb ik helaas geen deken-update kunnen posten, maar hopelijk maakt het berichtje van vandaag het een beetje goed ;-) Ik kan de reden ook wel even vertellen... Zowel maandag als dinsdag was ik voordat het licht werd vertrokken van huis (ondanks dat ik me dinsdag bijna een uur verslapen had) en kwam ik pas thuis toen het weer donker werd. En zondag was ik vergeten foto's te maken van de vorderingen van de deken, want die zijn er wel degelijk. Maar volgende week beter.

Een tijdje geleden vertelde ik jullie dat ik pakjesavond had gevierd met mijn collega's in het duale traject dat ik volg. Destijds beloofde ik dat ik nog zou laten weten wat ik van het cadeau heb gekocht. Ik kreeg een boekenbon van de goede Sint en ik had een tijdje geleden ook een bol.com kaart gekregen. Ik heb een tijdje in het jeugdbestuur van onze jeugdvereniging gezeten, maar ik ben hier, omwille van de tijd, mee gestopt. Bij het afscheid kreeg ik dus die cadeaukaart. Deze twee cadeautjes samen besteedde ik aan dit boek. 



Vandaag is het boek binnen gekomen. Ik ben nu nog druk met een een groot (amigurumi) project, wat ik eigenlijk voor Kerst of op Kerst af wil hebben. (Voor Kerst af en op Kerst laten zien) Maar daarna zullen jullie vast wel leuke amigurumi's zien verschijnen op mijn blog. Ook heb ik nog een aantal kaartjes die ik kan laten zien. Want de komende 2,5 week heb ik lekker vakantie. Afgelopen maandag al de laatste lessen van 2014 gegeven en gisteren de laatste schooldag gehad. Dus... bereid je maar vast voor op veel postjes. 

O ja... wat deed ik vorige week woensdag? Ik vond het zelf heel erg tof! Ik ben naar een filmmarathon geweest, van the Hobbit. Alledrie de films heb ik toen in 3D gezien, dus ook de allernieuwste. En ooo, wat vind ik het jammer dat het nu is 'afgelopen'... Maar gelukkig kan ik nog veel luisteren naar dit o zo mooie liedje, The last goodbye van Billy Boyd.

Zo. En nu ga ik lekker lezen. Gisteren heb ik de laatste drie delen van de Grijze Jager serie gekocht. Ja, ik weet het. Het zijn boeken voor jongens. En ook nog eens vanaf een jaar of 12. Maar ik vind ze zo leuk :-) Zoals jullie kunnen weten is mijn favoriete boek 'De brief voor de koning' van Tonke Dragt (en ik vind het fantastisch dat die eindelijk in het Engels is vertaald, zodat ik hem aan mijn oppaskinderen in Engeland cadeau kan doen), maar de Grijze Jager boeken van John Flanagan komen dicht in de buurt van mijn favoriete boek. 

Zo... Dit is weer een lang verhaal geworden, gefeliciteerd als je het tot het einde hebt volgehouden! Een fijne dag nog allemaal en tot ziens!

Liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke post weer! Fijn om over je activiteiten te lezen. Wat een fantastisch boek! Ooit als mijn deken af is wil ik daar ook graag mee aan de gang! Ik ben heel erg benieuwd naar je kaarten! Ik heb ook ontzettend veel zin in de vakantie om eindeloos te knutselen zonder echt op de tijd te letten!
    Nog een fijne dag!
    Liefs, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk boek heb je gekocht! Ben heel benieuwd naar alles wat je hier binnenkort uit gaat maken.
    JE krijgt het nog druk in de vakantie, lekker lezen, haken, knutselen.
    Dus straks weer veel blogjes voor ons haha.
    Fijne vakantie, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar de ami's die je gaat maken!
    En ik zie allemaal bekende boektitels/films voorbij komen. The Hobbit-films hebben mijn zoons met zijn drieën bekeken. En De Grijze Jager een boeken-serie voor jongens? Mijn dochter van 14 jaar verslindt ze. :-) De Outsider-serie leest ze ook en die boeken van de Gladiator-serie (andere schrijver, maar lijkt mij net zoiets). Ik ken de boeken zelf niet, maar het is een genre waar je van houdt denk ik. Mijn andere dochter leest alleen maar paarden- en typische meisjes-boeken. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt je bons echt goed besteed! Wat een prachtig boek heb je aangekocht, hier gaat nog veel uit gemaakt worden en passeren op je blog denk ik, ben benieuwd. En lezen, ik kan het ook niet laten, een fijne hobby.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen