vrijdag 26 december 2014

Mush de paddestoel

Hallo allemaal,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie lieve berichtjes, nu mijn opa ziek is! Het doet mij (en mijn ouders) erg goed!

Ik ben weer lekker aan het haken, dat is iets wat je ook handig meeneemt en daaruit is dit paddestoeltje ontstaan. Het patroontje komt uit het boek dat ik hier liet zien. Er staan verschillende formaten in, ik heb nu de medium gedaan. Maar het is ook mogelijk om het patroon zelf te vergroten, zodat je er bijvoorbeeld een speldenkussen van kunt maken. Daar is Mush net te klein voor. Want ja, ik heb hem Mush genoemd, naar aanleiding van zijn Engelse naam (mushroom).
Ik had alleen maar 8 mm veiligheidsoogjes (daarom is het grote amigurumi project nog niet af, ik krijg hopelijk zaterdag oogjes binnen) en niet de 6 mm die aangeraden stonden, maar zo met die grote oogjes vind ik Mush heel schattig:

Gebruikte materialen:
-Phildar Coton 3
-Vilt: paperandstring
-Haaknaald nr  2,5
-Veiligheidsoogjes 8 mm
-Vulling
-Borduurgaren


Een fijne Tweede Kerstdag!

Liefs,
Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Een echt lieverdje met zijn grote ogen! Echt heel mooi gehaakt hoor Mirjam! Gelukkig vind je nog wat afleiding in het haken of andere bezigheden. Nog sterkte met je opa en haak nog wat mushjes zou ik zeggen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh die is zoooo leuk! ík ben ook veel aan het haken geweest hoop het morgen online te zetten (ben herstellende van een flinke buikgriep hoop straks naar het kinderkerstfeest te kunnen van de zondagschool)

    heerlijk om zo een beetje te kunnen haken he?

    liefs Meia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat is ie superleuk zo zeg, mooi gemaakt!
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou Mush is tog te skattig, Mirjam!!!
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen