dinsdag 11 november 2014

Dekens op dinsdag #9

Het gaat goed met de deken. Zo goed dat ik bijna op de helft ben! Ik had de deken eergisteren opgemeten en toen was-tie 105 centimeter. Blijkbaar had ik toch iets verkeerd gedaan, want vandaag bleek hij iets korter te zijn, kijk maar op de foto. Maar het geeft niet, vind ik zelf, de komende week moet ik weer veel oppassen (baan) en dus heb ik ook de gelegenheid om veel te haken. Ook heb ik mijn oppaskindjes beloofd dat ik hen ga leren haken. Maar hoeveel ik vorder laat ik volgende week dan weer zien. Zo is de deken nu:

En zijn jullie benieuwd hoe het gaat met de zeshoekjes? Vorige week schreef ik hierover, ik had er toen 3 af. Inmiddels is het aantal opgelopen tot 20! Ik heb veel met de trein gereisd de afgelopen dagen en haak veel in de trein. Ik heb toch niet veel beters te doen en het is ook erg leuk, want er zijn mensen die me aanspreken en vragen hoe lang ik al haak en hoe ik het geleerd heb en wat ik aan het maken ben. Dus mocht je me toevallig in de trein zien zitten (of denken dat ik het ben), schroom niet om 'hoi' tegen me te zeggen ;-) Trouwens, ik zal nu verklappen waarvoor ik de zeshoekjes maak, ik wil een laptop sleeve haken. Niet echt omdat mijn laptop dat nodig heeft, maar eigenlijk is het gewoon een excuus om te haken.



Ook ben ik begonnen met een omslagdoek, met behulp van dit patroon. Ik heb zondag mijn bolletjes katoen/wol/acryl even uitgezocht en kwam erachter dat ik wel 4 zwarte bolletjes katoen heb! Ik heb een mooi rood jurkje en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om daar een omslagdoek bij te hebben. Hij is nu al een stuk verder, maar ik was vergeten om daar foto's van te maken, volgende week meer:

Liefs,

Mirjam

PS: Ik haak eigenlijk alleen maar met Phildar Coton 3. Bij de deken gebruik ik haaknaald nr. 3, bij de African flowers en de omslagdoek 2,5.

2 opmerkingen:

  1. Sjoe, jy het omtrent gevorder die laaste tyd, Mirjam!!! En jou deken is al halfpad!!!! Dit klink baie lekker om in die trein te sit en hekel en ek kan dink dat almal sal wil weet waarmee jy besig is!!! Jou blommetjies lyk tog te pragtig en jou oortreksel vir jou laptop gaan so mooi lyk!!! Ek hou van die idee om 'n omslag vir die boek te hekel!! Ek is op die oomblik besig om handsakke te hekel - een vir 'n vriendin en een elk vir my suster en haar twee dogters - dit is granny squares wat ek aanmekaar las en dit lyk baie mooi!!! Ek geniet dit so om te hekel en ek kan sien jy ook!!!

    Goed gaan en lekker hekel!! Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, zo ijverig bezig! Je deken al half af en al zoveel zeshoekjes, dit wordt een mooie hoes voor je laptop! En die omslagdoek wordt vast de moeite.
    Veel plezier nog met het haken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen