dinsdag 25 november 2014

Dekens op Dinsdag #11

Hallo allemaal,

Ik kom weer wat haakwerkjes laten zien. De afgelopen week had ik het te druk om heel veel te haken aan mijn deken. Ik had zaterdag een hertentamen en daar moest ik natuurlijk voor leren. Wel heb ik in de trein aan mijn omslagdoeken gewerkt. En het resultaat mag er zijn, de zwarte doek is af en de 'gekleurde' ook al bijna. Toch heb ik nog 5 toeren aan mijn deken gedaan, en alle beetjes helpen! Kijk maar:

De deken. Tja. Heb ik er nog iets origineel over te zeggen? Ik moet gewoon opschieten zodat ik een nieuwe deken kan laten zien... (even voor de goede orde, daar ben ik nog niet mee begonnen, ik heb zelfs nog geen kleurtjes, maar er komt nog een deken, dat zeker!)
Oeps. De lamp stond aan en heeft de kleurtjes een beetje veranderd. Volgende week weer beter. 

 De omslagdoek. Een kledinghanger bood zich vrijwillig aan om samen met de doek te poseren. En zo is de foto geworden:

Ja hoor. Dit ben ik. mijn haar moest nog gedaan worden... maar ik moest even snel poseren... De foto was ook een beetje overbelicht, dus heb er een beetje aan gefotoshopt. Voor het geval iemand zich afvroeg waarom ik zo bleek zie (natuurlijk komt dat ook door die drukke week die ik heb gehad).

En dan hier doek nummer twee, ik heb vandaag net de eerste bol wol (Kunstgarn) opgemaakt en denk dat ik nog ongeveer de helft van de tweede nodig heb. Ik heb de doek even op de zwarte gelegd en ik moet nog ongeveer 12 toeren. Hij komt deze week wel af, er staan mij nog twee (of eigenlijk zelfs 3) lange treinreizen te wachten...
Trouwens. Officieel moet je bij deze wol met een 2,5-3 haaknaald haken, maar de vrouw in de winkel zei dat het heel leuk is als je met een grotere haaknaald haakt. Dat doe ik dus maar, ik haak met nummer 4,0.

Zoals altijd ben ik benieuwd naar jullie reacties!

Liefs,
Mirjam


8 opmerkingen:

  1. Erg mooi, ik vind die gekleurde deken ook prachtig. Je bent er allemaal maar druk mee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto met je omslagdoek! Vind je doek met de kleurtjes ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjoe, jy is omtrent besig met jou hekelwerk, Mirjam!!! Jou deken en jou sjaals lyk pragtig!! Dis lekker om gereeld te sien hoe jy vorder!! Lekker hekel!!!!
    Groete, Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je heerlijk bezig Myriam, en wat zijn ze stuk voor stuk mooi!

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk! Je omslagdoeken zijn mooi geworden zeg, nu weet ik ook meteen hoe je eruit ziet :)
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal kijk ik wel iets minder glazig hoor! (Hoop ik)

      Verwijderen
  6. He wat leuk om je te zien!! En dan nog wel met een prachtige omslagdoek om! Ook die andere vind ik zo mooi!! Wat een mooie wol heb je gebruikt voor de andere omslagdoek! Is dit uit een bol of?? En mag ik vragen waar je hm vandaan hebt? Ik ben ook bezig met een omslagdoek! Voor zover t lukt dan... oja niet te vergeten je deken word oom ontzettend mooi zeg!

    Liefs, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh leuk je omslagdoek! ik wil er ook een maken maar kan niet echt een leuk patroon vinden...
    en je denken prachtig daar heb ik dus echt het geduld niet voor!

    liefs Meia

    BeantwoordenVerwijderen