woensdag 10 september 2014

Schrijven

Zoals gezegd had ik een verrassing. Ik heb al een week nagedacht over de formulering van dit berichtje. En nu heb ik ook al twee keer hetzelfde liedje geluisterd voordat ik deze zin typte. Enerzijds wil ik het kort en bondig zeggen, anderzijds zou ik er graag uren over uitweiden.
Aangezien ik voorstander ben van het aanschouwelijk onderwijs zal ik mijn bericht met een plaatje ondersteunen.

(Oeps, het plaatje is ook tekst)

Dit is het verhaal van mijn droom: 

'Ik wil schrijver worden,' zei ik op een dag.
'Schrijver?' reageerde ik verbaasd.
'Ja, schrijver,' zei ik, lichtelijk geïrriteerd, waarom begreep ik mezelf nu niet?
'Je begrijpt jezelf niet, omdat je niet weet waarover je wilt schrijven,' reageerde ik. Bah, waarom kon ik altijd mijn eigen gedachten lezen?
'Ik weet het wel, ik wil schrijven over ridders, kastelen, avonturen. Of over onmogelijke liefdes, over het overwinnen van jezelf. Ja over alles wil ik een verhaal schrijven,' zei ik. Ik hoopte dat ik het begreep.
'Over alles?' vroeg ik verbaasd.
Ik was blij. Het was gelukt, ik had mezelf versteld doen staan. 
'Ja, over alles, maar vooral over niets,' zei ik, heel tevreden. 
Vanaf die dag schreef ik over alles, maar vooral over niets.

Een tijdje geleden vertelde ik het, het manuscript was opgestuurd naar de uitgever. Ik had een reactie gehad, ze willen het wel uitgeven. Vandaag heb ik een fijn gesprek gehad met een redacteur en nu heb ik duidelijkheid over het vervolg: mijn verhaal wordt echt een boek. Een heel echt boek. 

Dit lied (klik) heb ik veel geluisterd toen ik te horen kreeg dat men mijn boek wilde uitgeven. Schrijven is mijn droom en het is heel gaaf om te ontdekken dat het ook Gods droom is. 

Ik houd jullie op de hoogte ;-)

Veel liefs,

Mirjam

PS: Nog meer 'aanschouwelijk' onderwijs: 



13 opmerkingen:

  1. MIRJAM!!!!!! WAUWWWWWIE! Supertof, van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wauw! wat zou jij trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aw dit is zoo geweldig! Ben zo ontzettend blij voor je!! Nogmaals van harte gefeliciteerd!

    Liefs, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaa! Ik las het al op Facebook, maar ook hier: Gefeliciteerd! Waar ga je het eigenlijk laten uitgeven?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij 'de Banier'. Een christelijke uitgever, past bij de inhoud van mijn boek ;-)

      Verwijderen
  5. WOW, Mirjam, baie, baie geluk!!! Jou eie boek - dis wonderlik!!! Ek is so bly dat jou droom besig is om waar te word!! Jy kan baie trots wees op jouself!! Weereens geluk!!

    Baie groete
    Petra, XX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Mirjam, dat is fantastisch nieuws!! Uit het stukje hierboven blijkt wel dat je schrijven kunt! :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een geweldig nieuws!
    Ben nu al heel benieuwd naar je verdere verhaal en natuurlijk de voorkant :)
    Succes de komende tijd.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen