woensdag 6 augustus 2014

Nieuwe schoenen

Soms heb je nieuwe schoenen nodig. En als je Mirjam Schippers heet en 21 jaar oud bent heb je heel vaak nieuwe schoenen nodig. Niet omdat ik zo'n shopaholic ben wat schoenen betreft, maar gewoonweg omdat de dingen harder slijten dan ik kan lopen.

Vorige week was het dus weer zo'n feest. Allerlei leuke slippers en sandalen gekocht, allemaal aanbiedingen natuurlijk (voorlopig blijf ik nog wel even student). Ik was echt blij met mijn nieuwe aankopen (kun je het je een beetje voorstellen?):

Een paar dagen lang lekker keuzestress, welke schoenen trek ik aan? Ze zijn allemaal zo leuk! Nu is dat moment van keuzestress voorbij. Omdat ik eigenlijk geen van de schoenen meer aan kan. Nee, ga me niet zielig vinden, het is min of meer mijn eigen schuld. Al sinds heel lang kamp ik met rugproblemen. Een licht tragische jeugd en verder een overdosis luiheid hebben ervoor gezorgd dat mijn rug steeds krommer gaat staan. Mijn ouders & broers  maken hier al jaren spottende opmerkingen over. Ik heb al verschillende keren fysiotherapie gehad, maar zoals ik al zei, ben ik ook een beetje lui. De oefeningen vergeet ik snel te doen en langzaam maar zeker zakken mijn schouders weer naar beneden en zie ik er weer uit als een plantje die te lang geen water heeft gehad. Tot voor kort was er niets aan de hand. Maar nu krijg ik toch steeds meer last van mijn rug, schouders, nek en soms zelfs mijn benen. Zoals ik al zei, ik hoef geen medelijden, het is gewoon eigen schuld, dikke bult. 

Nu ben ik al een tijdje bezig om vrede te sluiten met de licht tragische jeugd. Als vanzelf rijzen mijn schouders iets omhoog en voel ik me veel zelfverzekerder. Heel erg fijn! Maar... al die leuke slippers die ik vorige week kocht kunnen echt niet, ik krijg alleen maar meer last van mijn rug. Dus vandaag moest ik de waarheid onder ogen zien en heb goede (en dure) slippers gekocht. Ik zal geen merk noemen, maar het zijn schoenen om de gezondheid te bevorderen, altijd mooi natuurlijk:

Nu maar hopen dat ze helpen. En de schoenenwinkelmevrouw zei: "Soms moet je kiezen tussen mooi of goed. En af en toe kan je echt wel voor mooi kiezen hoor!" We gaan het zien...

Liefs,

Mirjam

8 opmerkingen:

  1. Wat balen dat je je nieuwe schoenen niet aan kan doen, maar wel fijn dat je nu gewoon mooie andere slippers hebt die wel goed zijn voor je! En herkenbaar dat 'luie', ik heb ook een scheve houding ( ik ben me er zelf niet bewust van.. ) en heb daar ook therapie voor gehad. Maar ja thuis deed ik dan 3 x niets.. Succes met nieuwe slippertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee die slippers heb ik ook! Op dit moment zijn het ook de enige schoenen die ik aankan omdat mijn benen en mijn rug ook protesteren bij andere schoenen. En die slippers had ik in eerste instantie daar helemaal niet voor gekocht! En als je ze eenmaal in hebt gelopen dan lopen ze lekker! Jammer dat je je andere schoenen niet aankan! Ik wilde ook heel graag sandaaltjes, eigenlijk dezelfde als dat rechtse paar, maar ik kan er niet op lopen dus toen vond ik het zonde van mijn geld om ze te kopen!

    Succes verder!

    Liefs, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik herken je probleem!
    Ik heb steunzooltjes en dan kan ik niet iedere slipper of schoen aan.
    Ik baal soms vreselijk want dan zie ik hele mooie maarja dan kan de zool er niet uit of de mijne erbovenop.
    Maar ik heb nu Birkenstocks en die lopen wel goed en krijg ik ook niet echt last van omdat het voetbed op mijn eigen steunzool lijkt.
    Ze zijn mooi!
    Succes en groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ze ook! ook mijn benen en rug vinden andere schoenen en sandaaltjes niet zo leuk.

    komt goed!
    succes met alles!

    liefs meia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, schoenen zijn heel belangrijk in een mensenleven, goede dan wel te verstaan, en een goede houding ook! Hopelijk helpen ze je met je rugpijn, volhouden!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach ik heb ze ook hoor! Ik krijg altijd zo'n last van dat ding tussen mijn teen jij ook maar verder lopen ze wel lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook al heel mijn leven een verkeerde houding, dus ben ook regelmatig bij de fysiotherapeut en zelfs een houdingstherapeut geweest. En nu die oefeningen doen thuis he... ehhh.... juist. ;-) Als ik veel moet lopen op slippers, trek ik ook Birkenstocks aan (schrijf je dat zo?!). Gezellige slippers zijn leuk hoor, maar ik krijg al heel snel last van mijn voeten en rug. Ach, ik ga er niet wakker van liggen! Veel herkenbaarheid van anderen lees ik. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb de slippers ook!! Maar vind ze toch niet het alle lekkerst lopen :S Geef mij maar de gewone flip flops ;)

    Hopelijk hebben de B slippers voor jou wel effect :D

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen