vrijdag 22 augustus 2014

Het Enige Echte Kleurboek Voor Volwassenen #1

Ja, ik heb hem ook... dat leuke kleurboek voor volwassenen. De grote vraag blijft wel of ik werkelijk volwassen ben, wettelijk gezien wel, laten we dat maar geloven ;-) Ik kocht meteen een XXL-pak viltstiften erbij...

En onder het kleuren kwamen de herinneringen van vroeger naar boven. Herinneringen van tekeningen die ik als 8,9,10,11,12-jarig meisje had. Vriendin J. en ik hebben heel wat uurtjes afgekleurd... We tekenden kinderkoortjes (alle kindjes hadden een rond mondje, want ze zongen allemaal mee), platen bij verhalen die we zelf schreven en in een zeer overmoedige bui zijn we zelfs begonnen aan onze eigen Kinderbijbel illustraties. Veel verder dan de Schepping zijn we nooit gekomen, maar ik weet wel hoe het Paradijs eruit zag, in mijn ogen: Met heeeeeeeel veel ROZE bloemen... Oké, tot zover het jeugdsentiment. Ik heb dus gekleurd, zo ziet de eerste bladzijde eruit, ik denk dat ik er minstens 4 uur over gedaan heb:


Nou, wellicht binnenkort meer hierover!

Liefs,

Mirjam

10 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk, je verhaal over vroeger, ik zie het voor mij! :-) Ik had juist niks met kleuren, deed weleens mee aan een wedstrijd of tekende een keer een plant van mijn moeder na (of de dominee onder cathechisatie ;-) ).
    Ik heb het boek zien liggen in de winkel, het ziet er leuk uit. Ik laat 't maar liggen, het zal bij mij toch bij één keer blijven. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar stof en draadjes.
    Véél kleurplezier!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook! hij is zo leuk he?! super mooi je eerste plat. ik durf alleen niet met stiften ben bang dat het doordrukt... dus ik doet met kleurpotloden haha.

    liefs meia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf! Ik deed het vroeger ook zo graag dat kleuren :)

    Ga zo door!!!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah leuk dat jem hem ook hebt! Ik doe er ook altijd heel lang over en dat is volgens mij ook precies de bedoeling!

    Veel plezier ermee!

    Liefs, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, ik zag hem gisteren hier bij ons in de boekhandel ook liggen, meerdere delen zelfs, heb erin gekeken en nog gedacht, hmmm, misschien ook wel eens leuk om te doen en jij hebt hem dus al aangeschaft. Je eerste tekening ziet er prachtig uit Mirjam, lekker ontspannend denk ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je het boek ook hebt gekocht, ik moet ook maar eens op zoek!
    Mooie verhalen erbij, ik denk dat ik ook zulke herinneringen zou krijgen bij het kleuren :)
    Jaa jij aan het scrapbooken, ik ben nu al benieuwd naar je eerste pagina haha.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is vast heerlijk rustgevend om te doen! Mooi geworden ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kleuren, tja....wie deed dat nou niet als jong meisje.
    En nog hè dames?? Ik vind het ook zo leuk om stempels in te kleuren, dit boek is dus echt een uitkomst.
    Mooie eerste bladzijde, ik zeg, GA ZO DOOR!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent ook gezwicht voor het boek? Welkom bij de club. xD

    BeantwoordenVerwijderen