dinsdag 12 augustus 2014

De deken voor Katie #6 & As-we-go-stripey #8

Hallo allemaal,

Vandaag twee dekens. Van eentje is het de laatste keer dat we 'em op mijn blogje gaan zien. De deken voor Katie. Vorige week heb ik verklapt hoe Katie (die zo niet heet, maar toch weer wel) echt heet. Maar nu houden we het maar gewoon weer bij Katie. Haar deken is af en inmiddels aan haar gegeven. Ze was er heel erg blij mee. Voor de foto's heb ik de deken over mijn eigen bed gelegd, maar kwam erachter dat de kleurtjes niet echt bij mijn kamer passen. (Gelukkig wel bij die van Katie):

Ik haakte een randje om het deken. Het patroontje hiervan bedacht ik door de as-we-go-stripey deken. Ik heb de eerste toer van de Catharine Wheel hiervoor gebruikt. Zo is dat geworden:

                                      

Ik pakte de deken in, daarvoor vouwde ik 'em netjes op: 

En dan nu de as-we-go-stripey deken. Want dat duurt ook niet meer lang voordat-tie af is. Donderdag heb ik ontdekt dat ik ook kan lezen en haken tegelijk, dus nu lig ik 's avonds in bed nog steeds te haken... Niet een klein beetje verslaafd ofzo ;-)


En kijk eens, alle draadjes zijn ingestopt! Nu stop ik iedere dag voordat ik begin met haken draadjes in, dus de draadjes van de vorige dag: 


 Ik ben nu bij toer 78 van de tweede ronde (ik was al bij toer 131, dan moetje weer bij 8 beginnen. Ik heb uitgerekend dat ik dan tot de 112e toer moet gaan). De leukste toeren om te doen, vind ik gek genoeg de Granny Stripes. Ik heb ze al honderd keer gedaan (bijna) bij de deken voor Katie, maar ik krijg er geen genoeg van. Wellicht dat ik een keer een volledige Granny Stripe deken ga maken. Maar daarvoor staat nog een andere deken in de planning. Wellicht horen jullie daar volgende week meer over...!

Enne... vandaag ben ik (weer) te lui om het berichtje in het Engels te vertalen. Ik mag ook weleens vakantie hebben toch?

Gisteren heb ik ook nog nieuwe muziek ontdekt.Van Keith & Kristyn Getty (moderne hymns). Dit lied vind ik heel erg mooi.

Allemaal een fijne dag!

Liefs,

Mirjam

PS: vergeten jullie de give away niet? Nog 10 blogposts te gaan...

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige deken is het geworden!
    Vind het randje ook erg leuk.
    Bijna is je eigen deken ook af, wat ga je snel.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vriendin boft maar met zo'n prachtige deken, kan mij voorstellen dat ze er heel blij mee is! Je gaat hard hoor, twee dekens nog wel!
    Wat een prachtig lied! Ik heb zitten peinzen waar ik 'm laatst nog gehoord heb, volgens mij bij een trouwdienst.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opwekking 721 is de Nederlandse vertaling ervan. Voor het geval je dat niet wist ;-)

      Verwijderen
  3. ik kan breien en lezen , maar bij haken lukt het mij echt niet...hoogstens een beetje teevee kijken, maar niet als er te veel ondertitels zijn ;-), jouw dekens zijn allebei superknap, die voor katie is volledig mijn smaak! persoonlijk haak ik liefst met heel veel kleurtjes, maar als ze afgewerkt zijn, vind ik eigenlijk: less is more.... ik vind dat een prachtig kado trouwens, om aan een vriendin af te geven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 supermooie dekens Mirjam en wat een cadeau om te krijgen, je vriendin heeft nogal geluk om zo'n vriendin als jij te hebben!!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen