dinsdag 5 augustus 2014

As-we-go-stripey #7

Goedemorgen allemaal,

Allereerst wil ik twee nieuwe volgers welkom heten op mijn blogje, Marleen en Petra.

Vandaag heb ik een drukke dag voor de boeg. Eerst een poosje werken en dan met een paar vriendinnen een (mid)dagje naar het strand. Vandaar dat ik zo vroeg kom met de post over mijn dekentje en nog wat extra's...

Ik heb de afgelopen week heel veel gehaakt, dat deed ik voornamelijk in de tuin. Zo zag dat er ongeveer uit, men moet alleen nog mij onder de deken voorstellen... Nu ja, er echt onder liggen deed ik niet, daar was het een beetje te warm voor!

Goodmorning everyone,

First of all I'd like to welcome two new followers of my blog, Marleen and Petra.

Today's going to be a busy day. I have to work in the morning and in the afternoon I will be off to the beach with some friends. That's the reason why I'm so early with the post about my blanket, plus some more...

I did a lot of crochet last week, mostly in the garden. It looked a bit like this, you only have to imagine me under the blanket. Wel... not really under it, it was to warm for that!


Soms lag de hond gezellig naast me... Ik heb trouwens ook heel veel draadjes ingestopt. Na iedere toer stopte ik één patroontje in, van mijn eigen deken aan beide zijden, aan die van Geertje aan één kant (daar zijn nu bijna alle draadjes van weggewerkt). Alle draadjes heb ik in een potje gestopt... gewoon, omdat het kan.

The dog kept me some company.... I did a huge job in weaving in most of the ends. After each row I did a couple of ends. I kept the yarn in a bottle, just for fun!



Ook heb ik van de week bramen geplukt. Heel veel bramen. We hebben bramensap gemaakt, bramenlikeur (kunnen we pas in november proeven) en heel veel bramenjam :-) Ik zit wel onder de schrammen en bulten, maar de jam is heerlijk!

Something else I did this week was picking blackberry's (the fruit :-P) Lots of them. We made juice from it, liqueur (which we can try in November) and lots of blackberry marmelade. I've a lot of scratches and bruises, but the marmelade tastes really good, so it was worth it!


Nog een laatste nieuwtje. Er zijn inmiddels twee deelnemers voor de give away die ik een tijdje terug bedacht. Ik heb besloten om de winnaar te trekken op de dag dat mijn 275e blogpost gepost gaat worden... Dit is nummer 258, dus we hebben nog even. De regels zijn hetzelfde zoals beschreven in dit postje! (Ik zorg wel dat-tie bovenaan blijft staan!)

Liefs/Love,

Mirjam

PS: Ik neem mijn deken mee naar het strand, er komt dan vast wel zand op, maar we willen hem toch wassen voordat-tie in gebruik genomen wordt!

PS: I take my blanket with me to the beach. It might get dirty, but I was planning on washing it before using anyway. 

8 opmerkingen:

  1. Mmm lekker, bramenjam en wat is je deken al ver! Geniet van je stranddagje. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel grappig! Je draadjes in een potje bewaren, dan zie je pas hoe veel het er zijn! En daar heb je wasmachines voor Mirjam, lekker meenemen die handel! :-) Geniet er lekker van vanmiddag! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende deken heb je gemaakt Mirjam!
    Prachtige kleuren heb je gebruikt, het is echt een heel mooi geheel geworden.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je schiet al lekker op met je deken. Ik loop door mijn vakantie weer een paar weken achter en moet dus weer aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je deken ziet er superleuk uit, echt fris van kleur en die bramenjam, mmm, die zou ik ook wel lusten. Ook ik maak heel veel jam zelf, altijd lekker!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat ben je al ver zeg!
    En een fijn plekje heb je ervan gemaakt.
    Dat je dat durft, je deken mee naar het strand. Straks wordt hij nog vies en nat haha.
    Veel plezier vanmiddag!
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je deken zeg, wauw! en ik heb bramenstruiken zonder doornen ideaal..Je hebt echt een goede oogst, wauwie. Smulze X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi!! Ik moet ook zo nodig weer verder met mijn dekens!!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen