dinsdag 15 juli 2014

De deken voor Katie #4

Het is alweer iets meer dan een maand geleden dat ik iets heb laten horen van de deken voor Katie. Ik heb er een tijdje niet zo heel veel aan gehaakt, maar sinds een paar dagen heb ik weer die haakflow, samen met de kaarten-maak-flow. In de vakantie kunnen zulke dingen gelukkig ook. Maar vandaag zal ik de vorderingen van de deken laten zien. Ik hoef nog maar 20 toeren... Maar dan moeten bijna alle draadjes nog ingestopt worden (een van mijn lieve schoonzussen heeft er al een aantal gedaan) en er moet nog een randje omheen. Maar dat komt vast allemaal wel goed!

I'm working on a blanket, as a birthday present for one of my best friends. The last couple of days I've been very busy with it. I have put the blanket on a bed, so you can see what I've done so far. 20 more rows to go and than it's finished. Well, still a lot to do about it, I have to weave in all the ends and make a nice border around it, but it will be fine. 

Kijk, zo is-tie nu:

Have a look: 
Patroon:
-Beginnen met een ketting van lossen, een meervoud van 3 + nog 2 extra voor het keren. 
-Daarna een rij stokjes in de lossen
-Rij halve stokjes
-Rij stokjes
-Drie rijen granny stripes, rij 1:  dan begin je met twee stokjes in de eerste steek. *Vervolgens sla je 2 steken over en doe je in de 3e steek 3 stokjes*, wat tussen de sterretjes staat herhalen en weer eindigen met 2 stokjes. 
-Rij 2, in de tussenruimtes van rij 2 telkens 3 stokjes haken. En bij rij 3 ook. 
Dat patroon herhaal ik steeds, ik hoop dat het een beetje duidelijk is!

Allemaal een fijne dag!

Have a nice day!

Liefs/Love

Mirjam


6 opmerkingen:

  1. Hij wordt mooi Mirjam! Wat een werk is dat draadjes wegwerken hé, ik stel het ook steeds uit bij mijn CAL deken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw hij is prachtig geworden Mirjam!Daar kun je met recht trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pracht van een deken Mirjam! Echt wel een heel werkje geweest en wat een toffe kleurtjes heb je gebruikt! Nu nog de draadjes, een randje errond en klaar!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen