vrijdag 27 juni 2014

Vakantie en opruimdrang

Hoe het precies komt weet ik niet, maar ik heb altijd een extreme aanval van opruimwoede als mijn vakantie begint. Meestal is het dan mijn kamer die ik van schoolboeken wil zuiveren, maar deze keer begon het in mijn knutselkamertje. De washi tapejes moesten nodig eens aangepakt worden. Ik had al wat ideetjes verzameld hoe ik ze het beste kon opruimen, maar ik vond een letterbak wel het mooiste. Ik had bij Miranda gezien dat zij een heel mooi tapehuis heeft hiervoor. Zoiets leek me wel wat. Ik ben bij allerlei winkels geweest, voor letterbakken, maar ik vond ze bij de Xenos wel het mooist (en ook het meeste waar voor je geld). Dus kocht ik er twee van (ja, mijn tapecollectie is nogal groot, vooral naar de verhouding van wat ik ermee doe :$, maar de laatste tijd maak ik er toch steeds meer gebruik van, de verzameling is wel heel erg gegroeid sinds ik er iets meer dan een jaar geleden mee begon, lees hier hoe ik mijn eerste tapejes bemachtigde, zelfs het zwembad had ermee te maken!)

Toen ik thuis kwam met de letterbakken wilde ik ze eerst op de kast zetten, maar daar pasten er geen twee naast elkaar. Toen heb ik toch maar de muur boven mijn bureau leeg gemaakt (er hingen daar allemaal lieve kaarten en knutsels die ik in het afgelopen jaar van lieve mensen had gekregen, ik heb hier gelukkig wel iets anders voor). Toen was daar probleem nummer twee, nichtjelief was hier aan het slapen, dus kon tante Mirjam geen spijkers in de muur gaan slaan (die waren er ook helemaal niet). Dus heb ik maar 4 schroeven in de muur gedraaid, met de hand. En tadaah, daar hangen de tapejes, ziet er gezellig uit hè?
En nu heb ik deze twee sorteerdozen en dit laatje weer vrij voor andere spulletjes. Want de opruimwoede is nog niet bekoeld. 

Hoewel, ik heb wel besloten dat ik vandaag niet meer verder ga. Zometeen gewoon lekker douchen, pyjama aan en daarna lekker knutselen (ik ben dol op knutselen in mijn pyjama xD). En vanavond lekker vroeg naar bed!


 Veel liefs,

Mirjam

PS: Fijn weekend allemaal!

8 opmerkingen:

  1. super handig zo je tapejes in die letterbakken. ik heb een ijzeren kleding hanger open geknipt en daar mijn rolletjes tape aan gehangen niet echt ideaal want heb er inmiddels nog meer en het pas niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk je washitape letterbakken!
    Wat heb je er al veel zeg. En ook zoveel van dezelfde soort haha.
    Jij ook een fijn weekend en ik zie je mailtje graag tegemoet ;)
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is een beetje gekomen toen de Wibra veel tapejes had. Ik was bang dat ze uitverkocht zouden raken en ik ze nooit meer te pakken zou krijgen. Ik heb er nu wel een beetje spijt van, want sommigen gebruik ik amper. O ja, ik moet je nog mailen.

      Verwijderen
    2. Dat heb je dan goed gedaan dubbel kopen want ik zie bijna geen blauwe tape meer en die zijn bijna allemaal op!

      Verwijderen
  3. Heerlijk toch zo'n opruimwoede? :) Wat een leuke letterbakken heb je kunnen scoren en wat een geweldig kleurenpallet zo met al je tape-jes ! Genieten is dat he :) mijn verzameling blijft ook maar groeien..kan er niet vanaf blijven hihi maar gebruik ze gelukkig wel regelmatig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat ook, van die "woedes";-) Heeeerlijk vind ik dat!
    Goed idee, die letterbakken. Mijn tapjes liggen in een doosje, helemaal niet handig.
    Helaas heb ik geen plaats voor letterbakken, aangezien ik een knutsel hoekje heb en geen hele kamer.
    Vol is vol en geloof me, VOL is die kamer (onze kleding hangt erin, een soort inloopkast/kamer)
    Jij ook fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken die opruimwoede wel, het is heerlijk om een vakantie opgeruimd te beginnen. Mijn hoofd wordt daar tegelijkertijd ook lekker leeg van. Oooh, jij hebt ook veel rolletjes zeg, leuk dat jij ze ook in een letterbak hebt geplaatst. Ik vind het heel handig én leuk. Goed idee om de bakken aan de muur te hangen, mijn washivoorraad blijft nog steeds groeien maar mijn dressoir niet ;-) dus misschien moet ik ook een keer de hoogte in. Veel succes eb plezier met de rest de rest ordenen, alles op zijn tijd doen inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oee, dat ziet er echt super leuk uit! Nu wil ik ook letterbakken! Want ik gebruik op het moment mijn sterretjesladekastje, maar daar gebruik ik er nu al 3 van. En die laatjes kan ik ook wel voor iets anders gebruiken. En de HEMA heeft nog actieshizzle. Tot en met vandaag. En daar hebben ze ook letterbakken... DAMN. Ik ga eens even prijzen vergelijken, nu ik toch de laptop van Marieke op m'n schoot heb. xD

    BeantwoordenVerwijderen