donderdag 8 mei 2014

Dagboek + gebabbel

*zucht*
Ik ging naar de Action met de bedoeling vellum te kopen. Maar dat kon ik nergens vinden (en dan durf ik het ook niet te vragen aan de mensen die bij de Action werken), weet iemand misschien in welke richting ik moet zoeken voor het vellum? Bij welke artikelen ligt het? Hoe ziet het er precies uit?
In ieder geval, ik kocht vele meer andere dingen die niets met vellum te maken hebben. Zoals washi tape. De nieuwste sets zijn echt supertof! Omdat ik ze gekocht heb, heb ik mezelf ook verplicht om ermee te knutselen. Ik heb een soort regel voor mezelf, die heeft ook van alles met dagboekschrijven te maken. Ik zal het proberen uit te leggen.

Voor iedere dag die ik in mijn dagboek schrijf 'krijg' ik van mezelf 10 cent om uit te geven aan hobbydoeleinden. Dit is ontstaan in een periode dat ik nog maar 5 keer per week schreef (zo niet minder). Als ik het een hele maand volhoudt krijg ik er 1 euro bij. Per maand is er dus maximaal €4,10 te verdienen. Voor ieder boek dat vol is krijg ik ook een bepaald bedrag (dit hangt er vanaf hoe groot het boek is, schriftjes leveren 50 cent op, boeken van gemiddeld 150 blz's 1 euro en hele dikke boeken 2 euro).
Ook mag ik voor geknutselde items geld erbij rekenen. 5 cent per kaart, en 1 cent per gehaakte toer aan een deken (ik heb nog 2 dekens liggen die afmoeten, dus daar valt nog wel aardig wat mee te verdienen).
Ik houd dit allemaal bij in een schriftje en als ik hobbyspulletjes koop gaat er weer geld af. Helaas heb ik ook bedacht dat ik in de min mocht staan. Ik sta nu heel ver in de min (bij mezelf gelukkig, dan hoef ik geen rente te betalen). Dit komt mede door de Sizzix Big Shot die ik een tijdje geleden kocht. Trouwens, ik mag er ook geld bij optellen als ik iets verkoop wat ik gemaakt heb (dus dat gebeurd af en toe ook).

Maar nu mag ik dus van mezelf voorlopig niks hobbyachtigs kopen (oh, dit heb ik al 100.000 keer gezegd en heeft mijn mama mij ook al 200.000 keer vermanend verteld). Eerst maar eens uit de min zien te komen...

Gelukkig heb ik een nieuw dagboekboek wat mij daarbij gaat helpen. In het huidige boekje (deel 24) hoef ik nog maar 30 bladzijden, ik schrijf er gemiddeld 3 per dag, dus over 10 dagen is het boekje ongeveer wel vol. Dat levert 1 euro op, want het is een gemiddeld boekje. En het nieuwe boek wat ik in gebruik ga nemen is goed voor 2 euro, als-tie vol is. Het is een boek van de Action, mintgroen. Ik heb hem een beetje versierd met vilt. Ik heb deze boeken vaker gehad en ze schrijven erg lekker en daardoor schrijf ik gemiddeld meer. Helemaal top toch? Ook helpt het als ik veel knutsel, want dan ga ik in mijn dagboek beschrijven hoe ik de kaart gemaakt heb, hoe die eruit ziet!
Zo ziet het versierde boek eruit:
Het was heel simpel, de 'rondjes' heb ik d.m.v. de Big Shot gemaakt en de letters heb ik zelf uitgeknipt. Ik heb bewust de rondjes bij de D, A, B en de E niet uitgeknipt, ik vond het wel leuk staan.

Oh, nog een geldvoorwaarde die ik met jullie deel: Als ik mijn Propedeuse haal mag ik 10 euro erbij optellen en als ik in juni al mijn tentamens plus mijn CAE examen haal levert dat nog eens 10 euro op. Er moeten natuurlijk ook redenen zijn om schoolwerk te doen hè ;-)

Zo, hopelijk vonden jullie dit gebabbel interessant!

Liefs,

Mirjam

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Ik ben niet zo'n ster in het schrijven van dagboeken maar heb wel een aantal andere manieren om dingen te kopen. Het velum kun je vinden bij de knutselspullen.Het is eigenlijk bedoelt voor bij embossingset van de Action. Het ligt wel los en het is blokje die in het plastic zit met een roze voorkant! Ik hoop dat je het op deze manier wel gaat vinden!

    Liefs, Anna Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah ja, ik vraag ook nooit als ik iets niet kan vinden. Je "verdient" niets met je blogjes schrijven? Is toch ook een goede stok achter de deur of heb je die daarvoor niet nodig? Vind het wel een goed idee dat je ook bijhoudt hoe je bepaalde dingen gemaakt hebt. Ik doe dmv de foto's. En nu ik een nieuwe laptop heb ga ik die ook netjes in mapjes zetten zodat ik alles bij elkaar heb én terug kan vinden. Voor de dingetjes die ik verkoop heb ik ook een aparte knip en het is de bedoeling dat ik dat besteed aan hobbyspulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een super idee van dat schrijven.
    ik heb ook zo een klein budgetje voor mijn hobby's, spaar ik met de 1 centjes, 2 centjes en 5 centjes.
    je staat vaak versteld van wat je allemaal binnen haalt op één maand

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahahaaaaa, wat een GEWELDIG verhaal dit!!
    Vooral dat "in de min mogen staan", whahahaaaaaa!! (dat zou bij mij ook zo gaan)
    Wat leuk trouwens dat je er zo mee bezig bent, goed idee, om jezelf te belonen enne.....ik zou idd ook voor elk blog berichtje een paar centjes optellen (schiet het ook meteen weer wat op ;-) )
    Succes en schrijf ze.
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal zeg! En heel ingewikkeld om zo je boekhouding bij te houden en daarbij nog een dagboek ook. Maar wel fijn dat je jezelf zo beloont om hobbymateriaal te kopen.
    Grtjes, rita. En veel schrijfplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, dit vermaakt mij! Jammer dat ik sowieso in de knoop zou raken met dat geldgedoe, maar het is wel een unieke manier van jezelf belonen! Het doet me trouwens moeilijk hard denken aan de Build A City Challenge. :'D En trouwens, ik heb die boeken van de Action ook! Ik ben al heeeeul lang niet meer bij de Action geweest (als ik dit zie, is dat misschien maar beter ook). Ik wist niet dat ze die boeken nog steeds verkochten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een geweldig leuk en goed idee van jezelf zeg!
    heel veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen