dinsdag 4 maart 2014

Liebster Award

Al meer dan een week geleden werd ik door haar genomineerd voor de Liebster Award. Dat vind ik erg leuk, maar toch ook lastig. Ik zag bij haar dat ze alleen de vragen heeft beantwoord en verder geen blogs genomineerd. Zo wil ik het ook doen. Niet dat ik niemand wil nomineren, maar omdat ik alle blogs die ik lees gaaf vind. Anders zou ik ze toch niet volgen?

Eerst 11 facts about me:
1. Ik ben Sherlocked. Voor mij is dit een hele grote 'confession'. Ik geef niet graag toe dat ik verslaafd ben aan een serie of iets. Maar ik ben fan van Sherlock Holmes. Sowieso ben ik fan van alles wat met Engeland te maken heeft... Maar misschien kon dat wel een tweede fact worden.
2. Een van mijn favoriete plaatsen in de wereld is Trafalgar Square, een plein in Londen, met fonteintjes. Dit heeft alles te maken met mijn liefde voor Engeland en het feit dat ik sentimenteel ben.
3. Ik ben heel sentimenteel. Alleen houd ik niet zo van mensen die op Oudjaarsdag sentimenteel worden, want dat vind ik vaak onzinnig. Je doet toch ook niet moeilijk als het van 31 januari 1 februari wordt?
4. Ik ben dol op dingen verzamelen en daardoor ook een beetje shopaholic. Als ik leuke tapejes of leuke knoopjes zie of andere dingen waarvan ik denk: daar kan ik leuk mee knutselen, dan MOET ik het kopen, er is geen houden aan. Gelukkig moet ik nu écht heel zuinig aan doen, dat helpt wel een beetje met mijn verzameldrang in toom te houden...
5. Ik schrijf sinds 30 november 2008 in een dagboek en ik houd dit nog steeds iedere dag bij. Ik slaap zelfs minder lekker als ik niet schrijf.
6. Als ik iets knutsel denk ik heel vaak: "ik ben benieuwd wat mijn blogvolgers hiervan vinden!"
7. Ik ben de jongste thuis. Ik heb twee broers, toen ik op de basisschool zat vonden sommige meisjes dat zielig voor mij. Maar dat is nergens voor nodig. Ik ben blij dat mijn broers geen zussen zijn. Nu heb ik twee lieve schoonzussen en dat is net zo leuk!
8. Ik ben ook dol op wijze spreuken. Favoriet is toch wel deze: "Huil niet omdat het voorbij is, maar lach omdat je het hebt mogen meemaken."
9. Ik vind het leuk om te dromen. Ik schrijf zelfs altijd op in mijn dagboek wat ik gedroomd heb.
10. Bijna alle facts beginnen met 'Ik'. Dat is iets wat ik meestal probeer te vermijden, beginnen met ik... Maar ja, deze facts zijn gewoon echt about 'me'.
11. Ik ben chaotisch. Het is maar goed dat jullie geen plaatje zien van hoe mijn bureau er nu uitziet... (ja mama, ik ga al opruimen...)

Dan nog de vragen die ik kreeg:

1. Wie ben je? Sjonge, wie ik ben... Op mijn identiteitsbewijs staat Wilhelmina H. Maar eigenlijk heet ik gewoon Mirjam, ben ik gewoon Mirjam. En tegelijkertijd vind ik dat erg bijzonder. Ik vind het fijn om Mirjam te zijn. Dat ik Mirjam mag zijn. Maar wie ik werkelijk ben, dat ben ik nog steeds aan het ontdekken en die ontdekkingstocht zal mijn hele leven voortduren. 
2. Welk beroep heb je? Meerdere. Hoofdzakelijk ben ik student. En daarnaast heb ik een bijbaantje bij de koninklijke PostNL. En ik loop stage omdat ik een lerares Engels in opleiding ben. 
3. Wat vind je van 'belgische frietjes met mayonaise'? Jummie!
4. Wat is je lievelingsdier? Ehm... vroeger was dat makkelijk, een konijn. Ik ben dol op plaatjes van giraffes en vind het beeld dat ik bij leeuwen heb erg mooi (Bij leeuwen denk ik altijd aan Aslan uit de boeken over Narnia. En aan die boeken heb ik hele goede herinneringen). Ik kan niet echt een dier noemen dat er zo uitspringt waar ik dol op ben. Behalve dan ons hondje Pepito. 
5. Wat doe je het liefst op een luie zomerdag? Hmm, dat kunnen heel veel dingen zijn. Soms lig ik lekker in de tuin met een boek, dan vergeet ik alles om mij heen en beleef ik een waar avontuur. Op andere momenten ga ik liever iets actiefs doen, zoals zwemmen, fietsen of wandelen. En knutselen in de tuin is ook favoriet. Het liefst sluit ik de dag af met een barbecue met de hele familie. 
6. Stel je voor, je wint de lotto, wat dan? Dat hangt ervan af wat voor bedrag ik win. Maar als ik veel geld zou winnen zou ik mijn ouders helpen met het huis afbetalen, mijn broer helpen met zijn huis afbetalen, of zorgen dat hij wat dichterbij kan komen wonen. En mijn andere broer helpen met het kopen van een huis wat dichterbij. Verder zou ik een Sizzix Big Shot machine kopen (maar dat ga ik binnenkort toch al doen...) en lekker veel knutselspullen. Mocht ik nog steeds veel over hebben zou ik heel misschien met mijn opleiding stoppen en beginnen aan een heuse schrijversopleiding (daar heb ik het een en ander over gelezen en dat lijkt me toch wel erg gaaf). 
Ik zou niet op mezelf gaan wonen, hoe vaak mijn vader ook zegt dat hij dat graag zou willen (dat meent hij toch niet...).
7. Wat deed je voor je blogland hebt ontdekt? Dromen van een eigen blogje. Dromen van geïnspireerd worden en inspireren. Ik liep namelijk al een jaar of drie rond met het idee om een eigen blogje te beginnen. Verder maakte ik veel sieraden, wat ik nu eigenlijk bijna nooit meer doe... Maar ik weet niet of dat komt omdat ik ben gaan bloggen. Ik denk dat het komt omdat ik zoveel dingen leuk ben gaan vinden, om te knutselen...
8. Naaien, haken en breien of gaan winkelen en etalages kijken? Mag ik asjeblieft allebei zeggen? Ik vind het allebei zo leuk :-)
9. Hoe vind je deze actie? Wel leuk, je komt wel weer in aanraking met blogs van andere mensen. En ik vind het fantastisch om op deze manier wat meer over mijzelf te vertellen :-)
10. Waar ben je het meeste bang van? Om mensen te verliezen, op welke manier dan ook, die mij heel dierbaar zijn.


Hopelijk vonden jullie het leuk om dit te lezen en weten jullie nu meer van de persoon achter dit blog.




7 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk! Ik heb er vandaag ook een geplaatst! En geen mensen genomineerd ;-). Leuk om wat meer van je te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh mn telefoon is heel traagen dan kijk ik nooit naar de linkjes. Maar leuk dat je me vernoemt! :D bedankt

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met je award!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij een leuke blog zeg :D
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen!
    Vooral de 11 fact about you. Interessant, zo weet ik weer wat meer over je.
    Ik ken je immers nog maar net via blogland.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeker leuk om te lezen en geen geijkte antwoorden

    BeantwoordenVerwijderen