vrijdag 3 januari 2014

Vrijdag Kaartendag #3

Zo, toen was het alweer de eerste vrijdag in 2014, de eerste kaartendag dus. Bijna alle kaarten zijn gemaakt in 2013, maar dat mag de pret niet drukken. Meer informatie over deze uitdaging die ik met mezelf ben aangegaan kan je hier lezen. 
Laten we maar meteen naar de eerste kaart gaan, naar aanleiding van schets 72:
Ik gebruikte stempels van Marianne Design, papier van de Boekenvoordeel, Action en Hema en de plakparels zijn wederom van de Action.

Voor de lift van 72 draaide ik de schets een kwartslag. 
Ik maakte zelf een vilten bloemetje met behulp van een stempel van de Action, deze stempelde ik op papier, knipte ik uit en gebruikte ik als mal. Het vilt komt bij paperandstring vandaan, stempel is van Marianne Design, papier heb ik bij de Pipoos gekocht, onbekend van welk merk, als iemand dat heel per ongeluk weet en verteld ben ik die persoon zeer erkentelijk :-). Plakparels zijn -natuurlijk- van de Action.

En toen was schets 73 aan de beurt, ik vond het meteen een hele mooie schets en wilde ook heel graag een mooie kaart maken. Oordelen jullie maar of dat gelukt is ;-)
Papier: Action, stempels: Marianne Design, plakparels: Action, Tape: Xenos

De lift van schets 73: 
Papier: Kruidvat, stempels: Marianne Design, plakparels: Action

Schets 74 vond ik wat moeilijker. En ik wilde heel graag weer het papier van de kruidvat gebruiken, dat heb ik al zo lang liggen en doe ik heel weinig mee. Dus dat werd een extra uitdaging:
Papier: Kruidvat, plakparels: Action, Stempels: Marianne Design, Koord: plaatselijke hobbywinkel, merk weet ik niet meer...

De lift op schets 74:
Stempel: Marianne Design, Knoopje: paperandstring, koord: hobbywinkel, plakparels: Action, streepjespapier: Kruidvat, groen papier: Lidl 

En nu nog twee kaarten die ik in 2014 vervaardigde, niet naar aanleiding van de schetsen. Voor de eerste keer ben ik weer eens gaan prikken, mijn moeder maakte veel prikkaarten en daardoor hebben we nog veel patroontjes van randen en dergelijke liggen. In het geprikte zette ik een stempel van vervestamps, nog wat plakpareltjes en klaar was ik:

 En met deze laatste kaart wil ik meedoen aan de nieuwe challenge van Marianne Design. De opdracht was een winterkaart, eerst zag ik het niet zo zitten om mee te doen, want zo heel veel winterspulletjes heb ik niet. Tot ik bedacht dat ik een hele leuke stempel heb met het beertje en de sneeuwpop. De plakpareltjes fungeren als sneeuwvlokjes. Nog een leuke tekststempel omranden met plakparels en klaar was ik. (Het kan eventueel ook zonder de tekststempel, dat heb ik eerst overwogen, misschien dat ik de kaart nog een keer maak, zonder tekststempel, we gaan het zien).

En dat waren de kaarten die ik aan jullie wilde zien vandaag! Nog een fijne dag allemaal! Vandaag begint ook de Crochet Along. heel veel plezier voor iedereen die meedoet! Ikzelf ben al een stukje verder, hoe ver? Dat krijgen jullie morgen te zien ;-)

Veel liefs,

Mirjam







9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaartjes! Ik ben net begonnen met het haken van de deken, ga het ook op m'n eigen manier doen (beginnen met maar 2 toeren vind ik 3x niks), ik wil in elk geval weten hoe het lijkt met al die kleurtjes! ;-) Het zal bij mij vast in vlagen gaan en de CAL helpt om het toch af te maken. Ik werk met garen dat ik al heb. Ik ben benieuwd hoe jouw deken eruit gaat zien! Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaarten heb je gemaakt!

    Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaarten heb je weer gemaakt. Het werkt ook inspirerend moet ik zeggen. Dus dank daarvoor.
    En heel veel succes met de deken natuurlijk. Ik doe niet mee, wel haak ik graag maar ik vind het met al die verschillende steken te druk worden. Zoek dus nog even verder voor een ander motief
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaarten weer zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk met de pareltjes als sneeuw! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mirjam je hebt een leuk kaartje gemaakt maar wel een verzoek om het volgende keer in een apart topic te zetten voor onze challenge.
    Dit kost voor onze dames veel zoekwerk.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was even zoeken maar ik heb je MD kaart gevonden.Leuk dat je meedoet aan onze challenge.

    Groetjes Hanny
    MD blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk kaartje, fijn dat je met ons meedoet.

    Mieke, MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super kaart
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers

    md challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen