woensdag 29 januari 2014

De speurtocht van Faith + een vraagje

Het is al een tijdje geleden dat ik iets van dit kleine aapje liet zien. Maar het gaat nog steeds erg goed met Faith. Vandaag heb ik eindelijk iets gemaakt wat haar officieel afmaakt. Toen ik haar maakte zag ik het niet zitten om een bloemetje te haken. Nu wel. En het was zo gepiept. Faith is er erg blij mee:

Faith besloot om weer een soort van op verkenningstocht te gaan (dat doet ze nog al graag). Ze besloot om alle haakwerkjes (in de planning) een bezoekje te brengen. Eerst ging ze langs bij de streepjesdeken die maar op de grond ligt te wachten tot ik hem opraap. Geen zorgen, dat gaat zo gebeuren!
Erna kwam Faith bij geheim project nummer 1. Heel geheim is het niet, ik heb al hints gegeven en misschien kun je al raden wat dit moet worden. Binnenkort zien jullie meer!
 Geheim project nummer twee. Hier is ook eerder over verteld (en nee, ik ga er geen linkje bijzetten, dat zou te makkelijk worden). Ook hierover: binnenkort meer!
En dan nog geheim project nummer 3. Hier heb ik nog niet eerder over verteld omdat ik pas afgelopen weekend heb bedacht dat ik hier iets mee wil gaan doen, in deze kleurtjes. Het zijn vrij kleine projectjes (ja, meervoud) dus daar binnenkort ook meer over! En raden mag natuurlijk altijd...!
 En een project waar ik jullie hulp even bij nodig heb. Faith en ik hebben al een soort van keuze gemaakt, maar de uiteindelijke keuze is niet aan ons. En eigenlijk ook niet aan jullie, maar jullie kunnen wel helpen. Onderstaande acrylbollen zijn bestemd voor een deken van een vriendin van mij. We wilden camel, kastanjebruin, oranje en groen gebruiken voor de deken. Maar de oranje bleek wel heel fel! Daarom besloot ik om ook zalmroze te bestellen. En nu vragen wij ons af, wat is het mooiste? Wat vind jij het mooist?
De zalmroze
 De oranje

En vandaag heb ik hard gelachen. Om de Engelse taal en dan vooral hoe mijn google translate mijn blog vertaalt. Ik heet in het Engels opeens Miriam, if you read this, it's MirJam. Hoe dan ook, sommige dingen klopten niet, maar anderen waren verbazend actueel. Zoals de uitdrukking die ik pas gebruikte: twee vliegen in één klap slaan, wordt vertaald met two birds with one stone. En dat is de Engelse versie van onze uitdrukking. Hoe ik dat weet? Vandaag nog geleerd uit onderstaand boekje:
Hoe dan ook, ik vind de translate button hip. Misschien zou ik zelf, voor mijn eventueel Engelse lezers, het een beetje kunnen gaan vertalen. Maar dan komt mijn blog wel heel dicht in de buurt van mijn studie/werk. Dat was niet het idee erachter. We zien het nog wel!

Sjonge, wat een blogpost, en alleen omdat ik wilde laten zien dat Faith eindelijk een bloemetje op haar kopje heeft...!

Liefs MirJam ;-)



14 opmerkingen:

  1. Absoluut de zalmroze. De andere vind ik ten opzichte van de rest veel te fel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bloemetje maakt Faith helemaal af. Erg leuk!
    Ik zou ook voor de zalmroze gaan. Oranje lijkt mij ook te fel ten opzichte van de andere kleuren.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik moet nu heel hard lachen, heel dat aapje in elkaar gezet en dan juist tegen dat bloemetje tegenaan zien :-)... welke overigens goed is gelukt
    ben benieuwd naar de rest het ziet er alvast goed uit en de keuze maak ik niet vind beide sets erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Faith is echt wel knap geworden met haar bloemetje! En je geheime projectjes, nou een hele hoop, je hebt nog wat werk voor de boeg lijkt me :-) maar dat is normaal voor handwerksters. Van de kleurtjes zou ik voor de zalmroze gaan.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat staat het bloemetje Faith lief zeg.
    Ik zou voor de zalmroze gaan, mooie warme kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is Faith lief zo, met het bloemetje! Ik vind het kruisje om haar nek ook zo mooi, ik heb deze gebruikt bij mijn laatste project.
    Mmm, ik zou voor zalmroze kiezen. En ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken? Misschien nog meer Faith'jes?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. staat haar goed dat bloemetje en ja zalmrose past het leukst bij de andere kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat bloemetje is heel mooi, en zo te zien heb je nog heel veel te doen. Nog veel plezier.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi allemaal ik ben weer begonnen reacties en mensen te bezoeken...groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou je deken schiet aardig op zeg en ook nog allemaal andere haakprojecten poehpoeh. Ik ben wel benieuwd naar die projecten, maar goed ik wacht wel even af.

    Wat betreft de kleur oranje of zalm. Ik zou zeggen zalm dat pas echt beter bij de rest van de kleuren zoals ze te zien zijn op de foto. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kom via via op je blog en zie daar opeens het beruchte penguin boekje! Daar heb ik ook al heel wat uurtjes in zitten leren. Doe je de opleiding toevallig ook in Gouda? Je haaksels zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad, ik volg de opleiding in Gouda :-)

      Verwijderen
    2. Leuk! Wereldje is maar klein. Welk jaar zit je? En je tentamens goed gegaan? Ik ben aan het afronden en hoop in juni klaar te zijn.

      Verwijderen
    3. Zeker leuk! Ik zit nu in jaar 2. Och, die tentamens, ik weet al dat ik 1 gehaald heb :-) Lijkt me heerlijk, afronden! Veel succes ermee!

      Verwijderen