maandag 16 december 2013

Kerstvakantie #3 Nog meer kerstkaartjes

Ik heb gemerkt dat mijn hobby's in fases verlopen. Soort van. Dan haak ik weer een poosje, dan naai ik weer een poosje, dan maak ik weer een poosje kaarten enzovoorts. Momenteel oefen ik deze drie hobby's het meest uit, denk ik toch wel. De kaarten komt doordat ik kerstkaarten ging maken, toen ontdekte ik dat dat eigenlijk wel heel erg leuk was om weer te gaan doen. Naaien doe ik sowieso iedere week op naailes en dan ook nog het huiswerk. En een haakwerkje is natuurlijk erg fijn om mee te nemen als je ergens heen gaat (bijvoorbeeld in de trein, mensen kijken je wel even raar aan maar dat is niet erg).

Ik maakte nog weer een paar kerstkaarten, deze zijn best wel anders dan de voorgaande, dus wil ik ze allevier laten zien:
 Naar een idee van Pinterest. Heel simpel om te maken, maar erg leuk om te doen en te zien, vind ik. Very Merry Christmas stempel is van Marianne Design, knoopjes overal vandaan en het papier is van de Kruidvat.
 Ook naar iets wat ik op Pinterest zag, alleen was dat echt totaal anders ;-) Stempels zijn beide van Marianne Design (qua stempels gewoon een supertoffe lijn). Papier van de Action.
 Deze gehele kaart is Actian. Behalve het witte karton, dat komt bij de HEMA vandaan. De Merry Christmas stempel was eigenlijk één geheel achter elkaar, maar ik besloot om hem doormidden te knippen en zo vind ik het zelf leuker. Het papier zijn allemaal restjes, dus ook nog een economisch voordelige kaart ;-)
En als laatst nog een 'knopen worden kerstballen' kaart. Papier is (dacht ik) ook van Marianne Design. (Ik weet het niet meer zeker).

Verder kun je tot 17.00, dus vijf uur vandaag meedoen met mijn Kerst Give Away. Dus wil je nog meedoen, grijp dan snel je kans, vanavond trek ik de winnaar!

Rest mij niets anders meer dan iedereen een fijne en vrolijke dag toe te wensen!

Veel liefs, 

Mirjam

7 opmerkingen:

  1. Je hebt leuke en mooie kaarten gemaakt!
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leukerdeleuk..... en knoopjes je kunt ze werkelijk waar overal voor gerbruiken ik ben dr dil op ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Mirjam, je kaarten met knopen als kerstballen zijn superleuk! Ik had ook al gezien dat iemand ze kerstbomen maakte met afgescheurd washi tape, ik ga binnenkort beginnen voor volgend jaar ;-) Ze zijn echt ontzettend leuk geworden. En slim om die stempel te halveren, dan is het ook eens een ander gezicht hé! Fijne dag en succes met je give away! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zie ook altijd zoveel leuks voorbij komen op pinterest en als ik het dan zelf maak is het net iets of toch heel veel anders omdat je niet dezelfde materialen hebt of omdat het nou eenmaal anders loopt ofzo. Die kerstballen met knopen is idd ook een leuk idee. Ik maakte ook al eens bloemen met knopen, ook erg leuk. Als je op mijn blog op kaarten zoekt kom je 'm wel tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaarten! Zelf maak ik geen kerstkaarten maar wil eigenlijk wel een aantal kaartjes sturen aan vriendinnen en hierdoor krijg ik toch wel een paar ideeën! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel leuk gedaan miriam...eerlijk gezegd ik hou van haken en fotos maken...kaartjes maken...trek me niet zo maar is wel leuk knutselen...bedankt voor het delen...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je knopen-kaartjes héél erg leuk! Ik weet niet of ik je give-away gezien heb, even kijken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen