dinsdag 24 december 2013

Kerstlied

Vandaag even geen blogje over zelfgemaakte dingen. Geen kaartjes, geen vilten knutsels, geen naaiwerkjes, geen zelfgemaakte sieraden. Even gewoon iets anders. Even Kerst.
Omdat het bijna Kerst is wil ik jullie iets vertellen over mijn favoriete Kerstlied. Een lied wat ik niet alleen tijdens Advent luister, maar gerust in hartje zomer aanzet. Omdat ik de boodschap zo mooi vindt.
Hier is het lied te beluisteren. Het heet 'I heard the bells on Christmas Day' en is van de gospelband: Casting Crowns.
Zo kan je meelezen:

I heard the bells on Christmas day
Their old familiar carols play
And mild and sweet their songs repeat
Of peace on earth good will to men

And the bells are ringing
Like a choir they're singing
In my heart I hear them
Peace on earth, good will to men


And in despair I bowed my head
There is no peace on earth I said
For hate is strong and mocks the song
Of peace on earth, good will to men

But the bells are ringing
Like a choir singing
Does anybody hear them?
Peace on earth, good will to men

Then rang the bells more loud and deep
God is not dead, nor doth He sleep
The wrong shall fail, the right prevail
With peace on earth, good will to men

Then ringing singing on its way

The world revolved from night to day
A voice, a chime, a chant sublime
Of peace on earth, good will to men

And the bells they're ringing
Like a choir they're singing
And with our hearts we'll hear them
Peace on earth, good will to men

Do you hear the bells they're ringing?
The life the angels singing
Open up your heart and hear them
Peace on earth, good will to men

Peace on earth, Peace on earth
Peace on earth, Good will to men

Waarom is dit mijn favoriete Kerstlied? Omdat het over 'vrede op aarde' gaat. Ik weet dat er geen vrede is, er is oorlog, haat, rouw en verdriet, net als de schrijver van dit lied word ik wanhopig als ik naar de wereld om mij heen kijk. Hier is geen vrede te vinden, maar de vrede komt van Boven. Van het Kindje in de kribbe dat naar de aarde kwam om mensen te redden. Die vrede vind je niet in deze wereld, die vrede bevindt zich in de harten van mensen. En ooit zal er weer vrede zijn op aarde, en telkens als het Kerst is kijk ik uit naar dat moment!

Veel liefs en een goed Kerstfeest allemaal!

Mirjam

4 opmerkingen:

  1. Wij moeten het hebben van die kleine momenten, die geven ons steeds opnieuw hoop, tegen alle weerstand in. Voor mij zijn dat bijvoorbeeld die keren dat ik naar Serious Request kijk, en echte vreugde en zelfs liefde in de ogen van de mensen zie. Of in het nummer van The Killers, dat heet Boots en gaat over iemand die letterlijk de weg kwijt is en weer wordt gevonden. Bedankt voor jou inspirerende blogbijdrage, heel mooi om zo 24 december te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd een prachtig lied! Wij zijn er de afgelopen weken mee bezig geweest, het was de bedoeling dit lied vanavond te spelen met ons Muziekteam tijdens de dienst. Ik heb er een fluit-partij bij gemaakt. Maar de zanger kreeg het niet voor elkaar, het was te moeilijk, hij had het te druk om het goed voor te bereiden. Nu wordt het: Mary did you know. Ik hoop dat we dit lied volgend jaar wel gaan doen, zo'n mooie boodschap!
    Ik wens je heel fijne feestdagen en een gezegend 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook een erg mooi lied. Heel erg aansluitend bij de gebrokenheid die je om je heen ziet en toch de hoop die in je leeft.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook voor jou hele fijne dagen gewenst en wat een mooi nummer
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen