maandag 30 december 2013

Frank de giraf & meer

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik allee nieuwe volgers die er de laatste tijd bij zijn gekomen heel hartelijk welkom heten! Ik vergeet dit altijd te schrijven, het lijkt alsof ik er helemaal niet blij mee ben, maar dat ben ik juist wel! Ook leuk dat sommigen van jullie meedoen met mijn give away! Nu vijftien deelnemers, dat betekent dat ik hard mag gaan haken, want er komt een tweede slakje bij die weggegeven gaat worden!

Ik schrijf dit berichtje omdat ik jullie wil voorstellen aan een bijzondere giraf en omdat ik wat wil vragen/opbiechten etcetera.

Ik had besloten om mee te doen aan de crochet along, of in ieder geval om de deken te gaan maken. Maar ik was al een tijdje bezig met een giraf maken volgens dit patroon. En ik vond dat, voordat ik begon, de giraf af moest hebben. Heel hard gehaakt dus en zo is hij geworden:


Hij heet Frank en is een grote ondeugd. Hij gaat graag op ontdekkingstocht met Miss Kwienie en Faith:

Maar, opeens komen ze iets verrassends tegen. Wat is dat nou? Geen nieuwe knuffel, dat zien ze direct. Maar wat is het dan wel?


Ja, het is het begin van de strependeken. Ik kon echt niet wachten en ben begonnen. En dat hebben meer mensen gedaan. Ik zal even uitleggen waarom en ook wat voor een strijd dat in mij oproept. Ik wilde heel graag iets groots maken, een deken bijvoorbeeld. Ik dacht dat het mij veel tijd zou kosten omdat ik niet zo'n ervaren haakster ben. Maar wat viel dat mee zeg! Voor ik het wist had ik al vijf rijen klaar. Maar ik vind het ook een beetje naar, als ik zie hoe verdrietig Tertia is. Ik bedoel, doordat ik zelf al begonnen ben en merk dat ik het Engelstalige patroon eigenlijk heel goed begrijp doe ik eigenlijk niet meer echt mee met de crochet along.
Anderzijds is het gewoon de waarheid dat ik nu vakantie heb en nu veel tijd heb om te haken. Als ik denk aan alle dingen die ik van plan ben in 2014 en dingen die ook werkelijk moeten gebeuren, dan heb ik nu gewoon de meeste tijd en kan ik het beste nu een voorsprong opbouwen.
Bovendien vrees ik dat mijn deken langer moet worden, het origineel wordt 1,96m, dacht ik. En het bed waar ik hem voor wil maken is 2 meter lang. Ik haak ook nog eens met katoen, misschien heeft dat ook nog wel invloed. Allemaal smoesjes, want ik vind het haken zó leuk om te doen. Zonder Tertia en Jolanda zou ik nooit op dit project gekomen zijn (en verschillende blogvriendinnen), dus ik ben ze sowieso al erg dankbaar!
Na deze opbiechtronde aan jullie de vraag: moet ik de banner (of hoe het ook heet) van Crochet Along weghalen? Ik bedoel, doe ik echt mee?

Na dit gedoe nog een close up van mijn deken, want hoe dan ook, ik ben van plan om iedere week een stukje van de deken te laten zien (hé, dat zijn dus sowieso 2 blogpostjes per week :-))
Ik hoor graag wat jullie vinden!

Liefs en tot de volgende keer. Mocht ik niet meer updaten voordat 2013 voorbij is, alvast een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2014!

Mirjam


6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi stel zo bij elkaar, leuk dat de giraffe nu af is!
    Ik twijfel nog of ik mee zal doen met de CA, ik heb zoveel andere dingen en heb ook nog geen garen. Nou heb ik zat liggen, maar ik weet niet of ik dat bij elkaar kan combineren.
    Ik zou gewoon lekker meedoen op je eigen manier. Ik heb er iets van voorbij zien komen gisteravond. Het is een gratis patroon, dus als het jou beter uitkomt, is eerder beginnen toch geen punt? Ik begreep dat het vooral om de negatieve opmerkingen ging, die geplaatst zijn.
    Jij ook een fijne jaarwisseling en een goed 2014!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind dat je voor jezelf moet bepalen of je wel of niet al start... die negatieve uitlatingen op FB gingen vaak al over een proeflapje of iets dergelijks ik heeb me er afgemeld... vind het voor de beide dames wel sneu
    gaaf je giraffe

    goed uiteinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi plaatje van je giraffe! Het is een schatje geworden!
    Wat jammer hoe het loopt nu bij die crochet along. Volgens mij ook al werkt je nu al vooruit doe je toch gewoon mee. Als die banner je niet stoort zou ik hem laten staan.
    Zelf doe ik niet mee maar twijfel wel of ik misschien wat later ermee instap.
    Ook voor jou een fijne jaarwisseling gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ik heb ook zo'n girafke! De mijne heet Rafke (het girafke! haha origineel!?)
    Natuurlijk moet je die banner laten staan. Het gaat er toch niet om dat we allemaal even ver staan met dat deken dan wel dat we allemaal aan eenzelfde project werken en mekaar kunnen laten meegenieten van onze eigen kleurenkeuze. Toch? Ik kijk nu al uit naar jouw resultaat. Lijkt me leuk om al die verschillende dekens te zien passeren op de blogs.
    Bovendien manneke, wacht maar af! Ik haal je nog wel in! Aha de winner in mij komt boven! :D
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig girafje. Wat betreft de deken. Volgens mij kun je gewoon mee doen hoor. Jij bent zo eerlijk om nu al te laten zien hoe ver je bent. Als je de foto's pas vanaf januari had laten zien was het dan wel goed geweest? Precies zoals je zegt straks heb je misschien wel even geen tijd om te haken en lig je dan misschien wel weer achterop nou en. Gewoon doe wat goed voelt voor jou. Het is ten slotte jou deken. Ik ga je in ieder geval volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de laatste dagen , heb ik gewoon tijd genomen voor thuis, veel blogjes gaan voorbij en heb ik niet kunnen reageren, dus bij iedereen langs...een fijne jaar wisseling lieve haaksters...groetjes van ons uit arnhem..

    BeantwoordenVerwijderen