zaterdag 28 december 2013

An adventure: crochet along

Dit is een beetje hoe het eraan toe ging:
Gandalf the Grey: "I'm looking for someone to share in an adventure."
Bilbo Baggins: "No, we don't want any adventures here, thank you."

Maar toen kwamen er allemaal mooie plaatjes langs en zelfs het patroon en toen iemand Mirjam vroeg: Where are you going? zei Mirjam, in navolging van Bilbo Baggins: "I'm going on an adventure!"

Ja, ik ben om. Ook ik ga meedoen aan de Crochet Along, een strependeken maken. Ik vind het best wel spannend en mijn ouders denken dat ik teveel hooi op mijn vork neem. Maar ik ga het gewoon proberen! Ik wil deze week al een beetje beginnen met behulp van het Engelstalige patroon, zodat ik een goed begin heb zeg maar (dat motiveert om verder te gaan, achterlopen niet).
Ik heb gisteren kleurtjes uitgezocht uit mijn mandje vol met bolletjes katoen en heb vandaag van die kleurtjes extra bolletjes gekocht. Dit zijn de kleurtjes:


Ik had eerst maar drie kleuren, maar bedacht dat ik er wel wit bij kon doen. Het originele patroon heeft veel meer kleurtjes, maar dat maakt mij niet uit. Deze deken zal leuk bij de logeerkamer/hobbykamer passen...

Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen van mijn strependeken. En ik moet natuurlijk ook gauw mijn lapjesdeken afmaken... :$ (Misschien hadden mijn papa en mama toch een beetje gelijk ;-))

Veel liefs en een fijne dag!

Mirjam

PS: meer info over crochet along kun je vinden op dit blog

12 opmerkingen:

  1. Heel veel succes gewenst met je deken.
    Als hij eenmaal af is heb je natuurlijk wel iets heel moois.
    Mooie kleurtjes heb je uitgekozen voor je grote project!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je mee gaat doen, ik denk ook niet dat ik op schema kan blijven hoor maar probeer het gewoon ! Leuke kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zal mij benieuwen ik doe zelf niet mee maar volg het allemaal wel suc6 er mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Via via kwam ik op je blog terecht! Ik ga je volgen! Ik doe ook mee met de crochet along, heb er al veel zin in! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je gaat meedoen! Ik doe niet mee, ik haak niet zo graag, liefst breien, dus ik brei de adventssjaal :-) Maar ik ben benieuwd hoe het zal vlotten, en als je wat achterop geraakt, niet zo erg, ook ik kan momenteel niet goed volgen...
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk!!! Ik ga ook meedoen :) twijfelde ook een tijd maar heb mij nu ook aangemeld op de facebook groep :)

    Succes met je deken!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He, jij spreekt Tolkiens!
    Oh, oh, als ik eens zou leren haken...maar ik ga je vorderingen hier volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel veel suc6 ik vind het knap!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie kleurencombi hoor, ziet er goed uit. succes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik twijfel nog of ik mee doe. Ik vrees dat ik in no time achter loop en dat wordt het zo'n moeten. Ik twijfel nog even door.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een frisse kleuren! Ik ga ook mee doen, ik twijfelde heel erg maar ach ik waag de gok

    BeantwoordenVerwijderen