dinsdag 1 oktober 2013

Ziekjes

Snotterend onder een kleedje op de bank kijk ik het gezelschap aan. Wat een gezelligheid hebben ze met elkaar zeg, ik word er bijna jaloers van. Maar ik ben ook blij, het had ook zo anders kunnen zijn.
Daar zitten ze met z'n drietjes een mini-picknick te houden in de kamer, gewoon op de vloer:
"Vinden jullie ook niet dat Mirjam sip kijkt?" zegt Ellie.

"Ja, daar moeten we wat aan gaan doen," vindt Miss Kwienie.

"M-maar wat?" stottert Olivier.

"Ik heb wel een idee," zegt Miss Kwienie, terwijl ze nog een snoepje in haar mondje stopt.
"Kijk Mirjam, hier is je favoriete mok, met je lievelingsthee!" Ondanks mijn bonkende hoofdje glimlach ik. 

"Dankjewel Miss Kwienie, dat vind ik heel erg lief van je, ik zal me nu vast snel beter voelen."
Maar dat is voor de knuffels nog niet genoeg, binnen no time zitten ze met z'n drietjes op de tafel met een hele grote sinaasappel. "Dan word je nog sneller beter!" beweert Ellie.
Ik geef ze alledrie een dikke knuffel en ze mogen voor deze ene keer bij mij onder het kleedje komen zitten, de picknick is helemaal vergeten.
Maar nee hoor, wat is dat? Het hondje is uit zijn mandje geklommen en is neergeploft op het picknickkleedje.

"K-kijk, dat k-kan toch niet?" vindt Olivier.

"Pito, ga eens gauw in je mandje liggen," zeg ik, een beetje boos. Zomaar het picknickkleedje van de knuffels inpikken, wat een stout hondje.
Met een sip gezichtje gaat Pepito in zijn mandje liggen. Dat wordt Miss Kwienie teveel.

Ze klautert van de bank af en loopt zo snel als ze kan naar het hondenmandje toe. Ze laat zich uitgebreid besnuffelen door Pepito en geeft hem snel een knuffel. Daar wordt Pepito verlegen van. 
Na deze kennismaking drink ik mijn thee op en besluit om toch maar even een aspirientje te nemen.

Veel liefs en een fijne dag!

Xx Mirjam

PS: Je kunt vandaag nog meedoen aan mijn Give Away, morgen maak ik de winnaar bekend!

13 opmerkingen:

  1. aaaaaw, wat een lief verhaal <3
    Heerlijk dat Miss Kwienie het zo naar haar zin heeft bij je. Ziek maar goed uit lieve meid, en laat je lekker verzorgen door je leuke gezelschap.
    xxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk verhaaltje vol liefde en bezorgdheid om jou! Keileuk! Die gaan je de volgende dagen zeker nog verwennen zolang je ziek bent! Laat je maar lekker verzorgen :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk om te lezen, en voor jouw veel beterschap.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen. Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geschreven, Mirjam! Ook hele leuke foto's.
    Wens je heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappig verhaaltje is het geworden.
    Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's en een erg leuk verhaal. Veel beterschap!
    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige verhaal. Veel beterschap hoop dat je snel weer beter bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe gaat het nu met je? je schrijft in elk geval heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke blog heb je. Heb er al een beetje rondgeneusd en er valt nog meer te zien. Gelukkig ben je niet meer ziek.

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen