vrijdag 25 oktober 2013

Herfstvakantie #2

Ja, het is nog steeds vakantie en vandaag heb ik een hele belangrijke opdracht voor school afgerond. Een opdracht waar ik al een halfjaar tegenop zag om hem te maken, maar nu is het eindelijk gedaan :-)
En daarom mocht ik mezelf trakteren op het schrijven van een berichtje voor jullie. Vandaag gaat het over stofjes. Wat typisch herfstvakantie is, is het stoffenspektakel wat dan altijd in Barneveld is. Vorige jaren liet ik het aan mij voorbij gaan, wat had ik eraan? Nu had ik er wel wat aan, want nu zit ik alweer bijna een jaar op naailes.
Woensdag ging ik samen met een vriendin erheen, er waren veel leuke stofjes maar ik had natuurlijk wel een budget. Uiteindelijk zijn het deze stofjes geworden:
(Sommige stofjes waren echt heel goedkoop, maar twee euro per meter ofzoiets, dat is nog eens goedkoop nieuwe kleding hebben... ;-))
Wat ik ermee ga maken is nog een verrassing, je ziet het vanzelf langskomen...

Waar ik wel wat van ga laten zien is mijn tuniek. De schoudernaden zitten inmiddels aan elkaar en nu ziet het er zo uit:
Nog niet echt bijzonder, maar ik ga nu hard aan de slag. Want dat is mijn tweede traktatie voor mijzelf vandaag: lekker een uurtje ongestoord naaien. Jullie gaan vast snel de vooruitgang zien in de tuniek.
Die ben ik trouwens op naailes aan het maken, officieel ben ik ook nog steeds met een rok bezig, die is echt bijna, bijna, bijna af, maar er was iets mis, dus heb ik, in overleg met mijn naailesjuf, eventjes aan de kant gelegd om ermee verder te gaan als ik de tuniek af heb.

Alles wat ik nu nog te doen heb is jullie allemaal een fijne en goede dag toewensen!

Veel liefs,

Mirjam

7 opmerkingen:

  1. Een heeeel leuk stofje voor je tuniek! Ik ben benieuwd hoe die is als die af is. Waar heb je het stofje vandaan? Mag ik dat vragen ;-)

    Liefs,
    Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag je dat vragen. Heb het stofje bij Karteris Barneveld gekocht. Ze hebben ook vestigingen in Zwolle en Oosterhout (aldus de website: http://www.karteris.nl/winkels.htm)

      Verwijderen
    2. Dank je voor je reactie! Werd ik toch even héél blij toen ik Oosterhout zag staan.. is het toch die andere Oosterhout in Nederland ;-). Helaas Pindakaas. Maar goed, ben benieuwd naar het eindresultaat! En nogmaals; bedankt!!

      Verwijderen
  2. Leuk zeg, vind het zo knap van jou dat je dat kan. Geniet lekker van e vakantie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van je vakantie, ook mooie stofjes heb je gekocht, ben benieuwd wat het worden zal.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owwwwwwwww.. dat is lekker stofjes kopen zo :)
    Erg leuk dat je nu een tuniek aan het maken bent.
    Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en ook naar het rokje. Maar.... één ding tegelijk hoor! ;)

    Fijn weekend en geniet van je laatste vakantiedagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met je tuniek, hij ziet er echt nu al heel knap uit, mooi stofje ook. En ook die andere stofjes die je kocht zijn echt niet mis. Kwou dat ik ook zelf mijn kleding kon maken, maar binnenkort ga ik eens wat eenvoudigs proberen. Handtassen en geldbeugeltjes in stof kan ik al maken, da's ook al iets :) Geniet van je vakantie en nog veel knutselplezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen