dinsdag 3 september 2013

Om blij van te worden.

Toen ik vandaag vermoeid uit mijn werk kwam lag er een mooie envelop op de tafel. Een mooie brief van *Haakjuffie*. Dat was nog eens leuk thuis komen, ik voelde me meteen een stuk minder moe!
Heel erg bedankt Haakjuffie voor deze zonnestraal!

Ongeveer 2,5 week geleden ben ik verhuisd van mijn hoekje op de zolder naar een echt hobbykamertje. Het was vroeger de slaapkamer van mijn broer die al bijna drie jaar uit huis is. Het is ook de logeerkamer, maar zovaak gebeurt het niet dat we een logé krijgen. Ik zal jullie even kort rondleiden in mijn nieuwe hobbyhoekje. Allereerst het bureau, het is lekker lang en er staat een heel mooi ladekastje onder, met negen laatjes. Die zien jullie hier ongeveer op de foto. 
Ook staat er een mooie kast in de kamer waar allerlei hobbyspulletjes zijn opgeborgen. 
Verder heeft deze kamer (net als mijn eigen kamer) hele handige plankjes in de muur. Vroeger dienden ze als boekenkasten (in mijn eigen kamer nog steeds). Daar staan mijn kralen en naaispulletjes in.
Er zijn ook nog een aantal andere spulletjes meeverhuisd, zoals de slinger van mijn naam en het mooie hartje dat ik van Vera kreeg. De tekening van de bus heb ik pas gemaakt, dat is van de vakantiegroep, een beetje privé dus daar vertel ik niets meer over ;-)
Ik schreef dat ik niet veel tijd had voor mijn creatieve dingetjes omdat ik vaak heel erg moe ben als ik uit mijn werk kom. Maar vandaag was het er dan toch van gekomen. Ik zette lekker een kopje thee:
Ook pakte ik een doosje uit de kast, een heel mooi doosje wat ik van mijn Engelse vrienden heb gekregen:
Wat zou er in zitten ;-)
Dit:
Ik pakte mijn naaimachine erbij:
En ben gaan naaien. Gisteravond had ik weer naailes, daar had ik ook twee maanden vakantie van gehad en nu was het weer zo ver. Ik had er helemaal geen zin in, want ik ben nu al bijna een jaar met een rokje bezig (wat ik nog nooit heb laten zien, dat klopt). Maar gisteren ben ik daar behoorlijk ver mee gekomen. Ik was van plan om daarmee verder te gaan, maar ik wist niet meer wat ik precies moest doen. Dus ging ik maar verder met mijn lapjesdeken. Dat was lang geleden. Ik heb vandaag één rij gemaakt en nu ziet het er zo uit. Nog één rij te gaan... :-) 
Ik ben echt blij dat ik vandaag weer aan de slag ben gegaan met mijn hobbyzaken. Het zal vast wat minder zijn dan voor de vakantie, maar dat zien we allemaal wel!
En nu ga ik verder met mijn nieuwe avontuur, daar hopelijk binnenkort meer over!
Een hele fijne avond en tot de volgende keer!

Liefs Mirjam

8 opmerkingen:

  1. Wat wordt je lapjesdeken mooi! En leuk hoor, naailes, ik ben benieuwd naar je rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je lapjesdeken is al heel mooi en een mooie kleur.
    Hopelijk tot gouw.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die lapjesdeken nog steeds geweldig! Heerlijk zo'n eigen hobbyruimte! Ik ben ook nog steeds bezig in mijn hobbyruimte om het helemaal op orde te maken, maar zit tussendoor al zoveel te knutselen dat ik er helemaal niet verder mee kom hihi....

    Ben benieuwd naar je nieuwe avontuur!

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hee mirjam,
    gezellig om weer eens wat van je te lezen :)!
    Enne leuk dat je t hartje op je hobbykamer heb gehangen :)
    je lapjesdeken word mooi!!
    liefs vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke kamer lijkt me daar heerlijk toeven.
    En wat een mooie lapjes deken mmm... wordt ik bijna jaloers van :)
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal leuk geworden en wat een mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi hobbyplekje , de deken wordt super leuk. Knap hoor. Ik doe het je niet ma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige en inspirerende hobbyplek gemaakt. Heel veel (creatief) plezier toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen