vrijdag 5 juli 2013

Telraam, maar dan anders.

Ik was een beetje ontevreden over hoe ik mijn mooie tapejes van de Wibra had opgeruimd. Ze lagen allemaal in een schoenendoos en ik toverde er iedere keer weer een mooie uit die ik helemaal vergeten was. Ik dacht: ik moet iets bedenken waardoor ik ze beter kan zien.
Opeens begon er een lampje te branden, een aantal jaren geleden had mijn moeder een telraam voor mij gekocht op een rommelmarkt. Niet omdat ik slecht in rekenen was (hoewel ik dat ook ben), maar we wilden er op de een of andere manier een oorbellenstandaard van maken. Daar hebben we nooit de tijd voor genomen en het ding lag maar te verstoffen onder mijn bed. Tot vandaag.
Gewapend met een platbektang en een kniptang ging ik de schroefjes aan de zijkant te lijf. Het was helemaal niet moeilijk om deze los te wrikken. Ik haalde vijf stangen weg en aan de andere vijf stangen hing ik de rolletjes tape op. Het stangetje kan je weer netjes terug in het gaatje prikken en dan heb je een mooie manier om tape netjes op te bergen:
Zij-aanzicht:
Overigens heb ik twee of drie jaar geleden al oorbellenstandaards gekocht, dus daar is het telraam niet meer voor nodig. En ik heb nog wel meer tape, nog origineel washi tape, maar als ik eerlijk ben vind ik het tape van de Wibra veel fijner werken. Zijn mensen het daarin met mij eens?

Ik hoop dat jullie mijn tape-houder mooi vinden en er wellicht door geïnspireerd raken! Na-apen mag, maar niet als je zelf een beter idee hebt ;-)

Een hele fijne dag nog!

Liefs Mirjam

PS: 2 posts ja... kan het ook niet helpen, moest gewoon echt die tape houder laten zien!

14 opmerkingen:

  1. Ik ben dus ook al als ne zot naar de wibra gereden....
    En nu moet ik mij inhouden, want op de zolder op school ligt er ook wel een telraam te verstoffen......
    Maar ik moet hier thuis werken begot !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens een leuk idee! thanx voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah Mirjam! Mag ik dit na-apen?! WAUW! Ik ben verliefd op dit idee! Helemaal leuk!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik citeer: "Na-apen mag, maar niet als je zelf een beter idee hebt..." ;-)Ga dus gerust je gang!

      Verwijderen
  4. Waaaah, wat een tof idee!
    Ik zit ook met hetzelfde probleem... mmmmm ga mijn hubbie maar eens lief aankijken ;)
    Thanx voor het delen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mirjam,

    Wat een leuke blog heb je! En je bent echt heel creatief! 'k Weet niet of je me nog kent, maar je bent in elk geval welkom op mijn blog ;-)

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom hier toevallig terecht.....wat een mooie tapejes!
    Ik wist net eens dat ze dat verkochten in de Wibra?!
    Knap gevonden ook met dat telraam.....
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeeeeeeeeeeeetje, wat een MEGA slim idee.
    *gaat-snel-op-jacht-naar-een-Wibra-en-een-telraam*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een top idee en nu hangen ze daar allemaal heerlijk overzichtelijk!Geniet van je tape-jes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig idee! Het ziet er prachtig uit zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super leuk idee! Bij mij liggen ze in een la, dit is veel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuk idee maar als je de middelste moet hebben moeten er wel een heleboel er eerst af denk ik. maar ach dat geeft niet lekker opgeruimd en het staat nog vrolijk ook.
    Bedankt voor de tip ik ga je volgen heb weer een mooi blog gevonden Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee zeg. Helaas hier geen telraam dus bij mij liggen ze gewoon op een rijtje in een doorzichtig bakje. En deze tapejes zijn zeker heerlijk om me te werken. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geilheid! Ik wil dit ook. Humtsuminumi... En van de Wibra? Ik wist niet da ze daar ook washitape hadden! Ik haal het voornamelijk bij de HEMA en soms bij de Xenos. En oh, ik heb ook washitape van het boekenfestijn maar die is prut. Als het grootste deel van jouw collectie bij de Wibra vandaan komt, moet ik daar misschien ook maar 'ns gaan kijken!

    BeantwoordenVerwijderen