woensdag 10 juli 2013

Post

Dit wordt een post post. Omdat ik van post houd en alles vandaag met post te maken heeft.
Maandag was ik de trap aan het stofzuigen en opeens zag ik een envelopje op de betonnen vloer liggen (de postbode had hem niet door de brievenbus gegooid, in verband met de lekkage proberen we het huis zoveel mogelijk open te zetten in de hoop dat de vloer iets sneller droogt).
Snel maakte ik de trap af en deed de stofzuiger uit, ik was tenslotte toch klaar en maakte de envelop open. Wat leuk! Een kaart van Haakjuffie. En Mascotte natuurlijk:
Er stond ook wat op de achterkant, maar dat houden we geheim ;-).
Vandaag viel er weer post op het beton. Via Tante Jannie's postkamer, wat iedereen aan te raden is. Het is net als DMS. Uit het zonnige Venlo ontving ik deze envelop:
In de brief schreef de afzender dat ze op mijn blogje had gelezen dat ik Jip en Janneke leuk vond. Ja, dat klopt zeker! Ik vond het bijna jammer dat ik de envelop open moest maken en toen deed ik dat ook nog eens per ongeluk aan de verkeerde kant. Maar uiteindelijk kreeg ik alles er wel uit, dit zat er allemaal in:
Het doosje zonneschijn heeft wonderen verricht ;-). Vanmorgen was het hier best wel bewolkt iedere keer, maar sinds ik het pakje ontvangen heb schijnt de zon. Stiekem heb ik het doosje even open gemaakt en ik denk dat ik hem mee ga nemen naar Schotland over 2,5 week ;-).
Maar, afgezien van dat ik post ontving heb ik ook benodigdheden voor post gemaakt. Wat dan? Enveloppen! Bij Kruidvat en Trekpleister waren/zijn van die pakken met A4 formaat scrappapier te koop. Een tijdje geleden kocht ik er daar wat van, maar de dingen lagen te verstoffen, omdat ik niet zo vaak kaarten maak. Bij de downloads van Tante Jannie stond ook een mal voor enveloppen. Ik heb de maten aangehouden en zelf op karton een mal gemaakt. Daaruit zijn enveloppen als deze ontstaan:
Ik maakte een hele stapel:
En ik verwerkte er meteen drie tot zo'n handig enveloppenmapje wat te gebruiken is bij snail mails:
Verder ben ik niet zo heel creatief geweest. Gisteren en eergisteren heb ik voornamelijk buiten in de tuin gezeten, daar heb ik lekker gelezen. Dat vind ik namelijk ook heel erg leuk om te doen. En sinds het weekend heb ik een nieuwe hobby. Ik schreef dat ik ging logeren bij een vriendin, zij kreeg voor haar verjaardag twee maanden geleden een gitaar. Inmiddels heeft ze zichzelf aangeleerd om te spelen. Op mijn profielfoto zit ik heel enthousiast met een gitaar op schoot, ik kan je vertellen, dat was eigenlijk min of meer alleen voor de foto. Ik kon net zo goed gitaar spelen als dat ik piano kan spelen met één vinger.
In het weekend is daar dus verandering in gekomen. Ik merkte hoe leuk het was om gitaar te spelen en ben maandagochtend, toen ik thuis kwam, meteen gaan oefenen. Nu ben ik nog geen ster, maar ik moet toegeven dat het al aardig goed gaat. Met heel veel oefenen kom ik er vast wel.
Trouwens, mijn gitaar heet Joris en is al vier jaar in mijn bezit, het werd dus wel eens tijd dat ik het ging leren...

Een hele fijne, zonnige dag nog!

Liefs Mirjam





7 opmerkingen:

  1. Leuke post zeg, ik heb ook enveloppen mallen ooit gemaakt mijn voorraad is bijna op dus als je je nog verveeld hi hi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat superleuk! Hoe maak je die enveloppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een superleuke post heb je gekregen en wat een mega leuke enveloppen heb je gemaakt! Noem je dat niet creatief bezig geweest? ;)

    En gitaar spelen is zooooooo leuk. Heb het zelf van kleins af gedaan. Eigenlijk vanaf het moment dat ik volwassen was, gitaar niet zoveel meer aangeraakt. Tot.....tot pubermans (toen nog geen puber) graag een gitaar wilde. Hij kreeg er eentje voor Sinterklaas en we waren verbaasd hoe snel (na wat beginlesjes van mij) hij er goed geluid uit kreeg. Nog niet de makkelijkste nummers ook (hahahaha...ik kan ze niet spelen). Vervolgens vroeg hij om een keybord. Ook daar krijgt hij met het grootste gemak goed geluid uit. En weer niet de makkelijkste nummers (pffff...oefen me rot, maar krijg het niet zo snel onder de knie als pubermans). Denk dat muziek maken bij pubermans op de genen zit, want zijn vader speelt klarinet. Dus van jongs af is hij in aanraking geweest met muziekinstrumenten.

    Ennuh....kwartiertje tot halfuurtje oefenen per dag doet wonderen!
    Veel plezier met oefenen en spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een fijne post ontving je zeg!
    Blij dat je de kaart ook leuk vind ;)

    Die enveloppenmal is een zeer goede tip, ga ik ook doen. Thanxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige post heb je weer ontvangen :) & je enveloppen zijn ook mooi geworden! Ik ben er ook mee bezig,zodra t af is plaats ik een foto op mn blog:)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik kreeg zo'n leuke kaart van Haakjuffie en Mascotte, geweldig hé! De jouwe is ook al zo mooi ingekleur :)
    En die andere post is ook al de moeite zeg, wat daar allemaal inzat, echt top! Je kan weer vanalles maken en je hebt al aardig je best gedaan zie ik!
    Gitaarspelen is leuk (denk ik) mijn jongste zoon kan het ook, speelt soms in een bandje, maar speelt thuis wel heel veel, dat is zijn ontspanning na een dagje werken.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om te lezen dat de mijn snailmail heelhuids is aangekomen en dat ook Takkie niet onderweg er vandoor is gegaan!
    Succes met gitaar spelen, hier staat er ook al jaren eentje te 'verstoffen' :-)
    Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen