donderdag 18 juli 2013

Oud Veluwse Markt

Een riedeltje wat zich ieder jaar herhaald. Er staan kraampjes voor de winkels, kinderen verkopen hun spulletjes op kleedjes, mannen en vrouwen lopen in klederdracht en behalve allerlei Nederlandse dialecten hoor je ook de Duitse taal en zelfs wat Engelsen. En ik hoef slechts vijf minuten te fietsen om hier deel aan te hebben. De titel zegt het al, de Oud Veluwse Markt. Komen jullie er weleens?
Nog niet eerder kocht ik zoveel als dit jaar (en dat terwijl ik eigenlijk alleen teenslippers zou gaan halen).
Ik kocht allerlei spelletjes:
Zoals twee advertentiespellen (eentje om mee te snailen en eentje om zelf te spelen, lekker nostalgisch):
Drie verschillende memory spellen:


De onderste vind ik het leukst, daar had ik ook de juniorversie al van. Binnenkort ga ik eens, net als Vera daar proberen kaarten van te maken. En natuurlijk zijn zulke kaartjes altijd leuk om op te sturen bij een snail.

Verder kocht ik nog het sprookjeskwartet, wat ook behoorlijk nostalgisch is. Vroeger, toen mijn broers en ik nog klein waren, speelden we altijd het sprookjeskwartet als we bij mijn opa waren of het advertentiespel... Vanavond gaan we gezellig barbecueën, dus misschien kunnen we het dan ook wel spelen ;-)
En toen kwam ik terug van de Oud Veluwse Markt en toen lag er post voor mij op de kast. Ik wist al dat ik het zou krijgen, want ik mocht vandaag weer mijn eigen wijk sorteren, bij de post. Het was een snail van Annemieke. Wij zijn vorig jaar een tijdje collega's geweest en zij had mij gevonden in blogland, dus zo zijn we weer met elkaar in contact gekomen, gezellig hè?
Dit was de envelop:
(Jip en Janneke! Takkie! Al zijn ze een beetje vaag door mijn vervelende fototoestel in combinatie met bibberhanden).
Dit zat er in:

Ik heb er weer echt van genoten om alles te bekijken, nog een mooie close up van dit mooie kaartje:
Ik voel me echt verwend. Maar aangezien het op mijn zolderkamertje niet meer uit te houden is zoek ik lekker even de koelte op. Eerder vertelde ik over onze lekkage en dat de hele vloer eruit ligt. Groot voordeel: het is beneden heerlijk fris! Fijn dat het nu zulk mooi weer is, want de vloer droogt ook iets harder nu :-)

Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag!

Liefs Mirjam






8 opmerkingen:

  1. Hé wat leuk! En direct een blog, ik voel me soort van vereerd ;-)
    Ik heb nog geen tijd gehad om een blog te maken over de snail die ik van jou gekregen heb, dat komt zsm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een heerlijke spullen scoorde je meid. Prachtig die oude spellen.
    En je post is inderdaad verwenpost, heel mooie spullen kreeg je. Genieten he?
    Liefs xxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige spullen. De oud Veluwse Markt, tja daar kwam ik heeel vaak. Wil er nog altijd een keer weer heen, altijd leuk!

    Die bovenste memory had ik vorige week bij de kringloop ook gescoord, erg mooie.

    En die kaart, prachtig. Vind die serie sowieso erg mooie kaarten hebben.

    Geniet van al je moois!

    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, die Veluwse markten. Toen ik in Apendorp...uh Apeldoorn woonde kwam ik er ook weleens. Leuke spulletjes heb je ook gekocht (gevaarlijk die markten! Je koopt altijd meer dan je van plan was *grin*).
    En heerlijk verwend met de post. Geniet van je gekochte en gekregen spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt weer hele toffe aankopen gedaan daar op de markt Mirjam! Daar kan je weer heel veel mee knutselen :) Laat je fantasie maar werken, wij zien het wel verschijnen op je blog.
    En heerlijke verwenpost die je kreeg, leuke spulletjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik houd van oude spelletjes, sterker, ik ben verslaafd aan de mooie plaatjes :-)
    Supervondsten dus!
    Je ontvangen snail is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben er gisteren ook geweest (20 min. fietsen :-)). Ik heb me keurig ingehouden, maar jij hebt leuke dingen gevonden!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk al die oude spelletjes:)
    & veel plezier met maken van de kaarten, erg leuk om te doen!!
    en wat een gezellige post heb je weer ontvangen!
    Fijn weekend

    Liefs vera

    BeantwoordenVerwijderen