woensdag 17 juli 2013

Heerlijke post // vakantie

Ik was -eindelijk- even aan het leren voor mijn hertentamen (24 augustus). Je snapt dat ik daar niet zoveel zin in heb, dus het duurde eventjes voordat ik me ertoe gezet had. Van de 10 tentamens heb ik er slechts één niet gehaald, dat valt wel mee, toch? Maar ik was dus aan het leren en toen kwam mijn mama mijn kamertje binnen: "Mirjam, er ligt een cadeautje voor je, post!" Van leren kwam niets meer toen ik deze mooie envelop zag:
Hij kwam van Vera en dit zat er allemaal in:
Jippie, er zaten Jip en Janneke domino steentjes in. En heerlijke zomerse memory kaartjes. En zo'n mooie kaart die gemaakt is van memory plaatjes! Echt superleuk, dat ga ik ook proberen een dezer dagen!
En dit is een close up van dat geweldige hartje. Ik vind het echt supergaaf gedaan zo, met die puzzelstukjes!
Dankjewel Vera, voor deze leuke snail. Als het goed is vind jij vandaag of morgen ook een pakketje op de mat, want ik ben gisteren nog met een stapel pakjes langs de brievenbus gereden. Eentje is er al aangekomen (dat ik weet).
Verder versierde ik vandaag een boekje. Mijn nichtje komt hier regelmatig over de vloer, dan mogen wij gaan oppassen. Om te vertellen aan haar mama en papa wat ze allemaal uitspookt hebben we een oppasboekje gemaakt. Die moest ik van mijn moeder even versieren met tape. Dat heb ik gedaan. Natuurlijk tape met vogeltjes die zo heerlijk Fiep Westendorp zijn :) (Want eigenlijk ben ik daar gewoon fan van, Jip & Janneke, Pluk van de Petteflet, allemaal van die geweldige dingen):
Ook las ik voor aan mijn nichtje. Ze is nu vier maanden, ze zeggen dat het goed is als je aan kindjes voorleest. En hoe kan het ook anders dat dan uit een van de favoriete boeken van tante Mirjam is, Pluk van de Petteflet:
(Ja, dat ben ik, nog in mijn pyjama).

De laatste tijd verschijnen er minder berichtjes van mij. Het is een verschijnsel dat op meerdere blogjes te zien is. Genaamd vakantie. Het weer beperkt mij in mijn knutsel bezig zijn, dan zit ik liever buiten met een boek. En als ik dan binnen zit staat die gitaar zo heerlijk binnen handbereik. Of ik ga, net als gisteren, een stuk schrijven aan mijn verhaal/boek (gisteren weer 1238 woorden).

Zo, nu weten jullie dat ik nog leef, leuke post mocht ontvangen en een fijne vakantie beleef.

Een fijne dag nog!

Liefs Mirjam

PS: Zie nu opeens dat er iets niet op de foto staat. Er zat namelijk ook nog een mooie gum in de snail. Op de verpakking stond: "Veel guts plezier". Dat gaat zeker lukken, dankjewel Vera!





8 opmerkingen:

  1. meid, wat een heerlijke kadootjes post ontving jij. Heel erg mooi allemaal!

    En die foto van jou en je lieve kleine nichtje, <3 te schattig!

    Geniet van de zon, liefs xxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat een leuke foto van jou met nichtje. Mooie post allemaal. Om blij van te worden. Ben je nog aan het leren geslagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je post was superleuk! Zodra ik tijd heb, ga ik er een blog over posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen dat je blij bent met je post:)
    en YESS ik heb ook jou post ontvangen (mijn eerste snailmail:)) ben er super blij mee!! ga meteen even een bericht plaatsen op mijn blog.
    & wat een leuke foto samen met je nichtje.

    Liefs vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh....succes met je her-tentamen! Zal voor je in de duim gaan.

    Leuke post!!!! En wat een mega lief nichtje om te zien.
    Gaat een "tantetje" worden met een hele ruime woordenschat, als jullie haar zoveel voorlezen (denk ik, geen idee of dit wetenschappelijk is bewezen).

    Geniet ondanks je her, ook flink van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk allemaal!! Super schattig dat je je nichtje voorleest, ze kijkt er ook zo serieus bij, hihi!!
    Fijne vakantie (en succes met leren...) liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een heerlijke post!
    Ik ga duimen voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk, zo'n post in je brievenbus krijgen! Voorlezen aan kinderen is altijd goed, zo steken ze heel veel op, ongemerkt! Geniet van je vakantie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen