woensdag 3 juli 2013

15 kilometer fietsen...

...voor 187,5 meter tape ;-) (Heeft mijn telefoon even voor mij uitgerekend, ik ben zelf een wandelende wiskunderamp).

Ik schreef eerder dat 'onze' Wibra geen tapejes meer verkoopt. Ik heb het nog gevraagd maar het mevrouwtje wat bij de Wibra werkt vertelde tegen mijn teleurgestelde gezichtje dat die al heel lang uitverkocht waren. "Ze komen vast wel weer een keer, anders moet je regelmatig langskomen," zei ze. Goedbedoeld advies. Maar ik en naar de winkels gaan is gewoon NIET veilig. Ik kom altijd met heel veel spulletjes terug en dat was niet de bedoeling. Voor de ruimte is het niet prettig, voor mijn armen (die alles moeten dragen) en ook mijn portemonnee maakt weleens bezwaren.

Vandaag besloot ik het op een andere manier te proberen. Ik woon in het lieflijke dorpje Barneveld en sommigen zullen weten dat Veenendaal ongeveer 15 kilometer verderop ligt. Vandaag stapte ik in een dappere bui op de fiets. (En dat terwijl ik gisteren al naar Wekerom ben gefietst, 9 km, en dat morgen weer ga doen). Er waren wat tegenslagen, zoals een opengebroken weg, een gemiste afslag en de fiets op het verkeerde plekje geparkeerd. Uiteindelijk arriveerde ik dan toch bij de Wibra. Ik zocht tussen de knutselspullen en net toen ik de hoop had opgegeven vond ik daar zes pakjes met tapejes. Het waren niet de allerleuksten, maar ik dacht: Heb ik toch niet voor niets zo ver gefietst. Gelukkig zat ook degene erbij waar ik een groot fan van ben (die zag ik op blogjes van andere mensen). Maar ik vond vijf pakjes (eentje vond ik zo stom dat ik die maar liet liggen) tape wel erg weinig voor zo'n lange fietsroute. Ik trok de stoute schoenen aan (want ik ben niet zo'n held dat ik alles durf te vragen) en vroeg aan de mevrouw die in de winkel werkte: "Zijn deze tapejes de laatste die jullie hebben of hebben jullie er per ongeluk nog meer?" De mevrouw vroeg: "Waar heb je deze vandaan?" Toen zei ik: "Daar" en ik wees ergens in de winkel. De mevrouw zei: "O, maar daar liggen er als het goed is nog heel veel," en ze wees naar een andere plek in de winkel. Ik kon het eerst niet helemaal vinden, maar door de aanwijzingen van de mevrouw kwam ik er dan toch. En mijn knutselhart kon het bijna niet geloven, een heel schap vol met tapejes. Ik heb 25 pakjes meegenomen... Heel veel verschillende, maar ook enkele dubbelen (van degenen die ik het allerleukst vond):
Dit is het hele pakket nog niet uitgepakt:
Dit zijn alle unieke tapejes. Zelfs dat klopt niet helemaal, want soms zaten er in verschillende pakjes toch dezelfde tapejes, maar u begrijpt het idee:
En dit zijn alle dubbelen. Die met die ruitjes vind ik het allerleukst en die was er dus ook in het vakje waar ik zes pakjes vond:
En dit zijn alle tapejes bij elkaar:
 Van de 'unieke' tapejes heb ik alle 'Masking Tape' stickers al afgehaald en in mijn dagboek geplakt, ik vond het zo saai dat er alleen maar tekst in stond, ik heb besloten om er af en toe een plakboek van te maken (als ik eens met de trein reis of naar een museum ga...). Gisteren vrolijkte ik hem al op met stempels en nu dus met stickertjes van de tape. Ik vind het zo leuk dat je de tapejes terug ziet op het etiketje:
En ja, men ziet het goed, ik ben op bladzijde 3.347 van mijn dagboek. Dat staat niet in dat tachtig bladzijden tellende boekje van de HEMA (van Jip en Janneke, me likes), nee, allerlei boeken en schriftjes zijn hiervoor in gebruik genomen. Dit is deel 20. (Voor de goede orde, ik schrijf sinds 30 november 2008).

Nou, vonden jullie het geen mooi avontuur vandaag? Ik wel, ik heb er van genoten, ook om al mijn belevenissen op te schrijven. Ik heb trouwens een klein beetje regen gehad onderweg, maar ik ben niet van suiker.
Maar, ik ben nog niet klaar. Nee, ik moest natuurlijk meteen de tapejes gebruiken. Nu heb ik een toekomstig project waar ik heel veel tapejes voor nodig heb... (In september/oktober hoop ik een nieuwe tweedehands fiets aan te schaffen, ik wil het liefst een witte 'omafiets' met versnellingen). Je raadt het misschien al, ik ga de hele fiets met tapejes versieren. Als het zo ver is hoop ik daar wel wat foto's van te posten natuurlijk!
Maar wat ik vandaag versierde waren de krukken van mijn vader. Ik had er al eerder tapejes op gedaan, maar dat waren roze en paarse, dat vond mijn vader wel grappig, maar niet zo leuk. Wat natuurlijk logisch is, want ondanks dat hij loopt als een hele oude man, is hij wel een échte (nog niet zo oude) man. Dus nu heb ik tapejes met auto's erop geplakt, kijk maar:
En nu is dan echt het einde van mijn berichtje. Nog niet helemaal. Ik ga namelijk nog iets beloven, wat wel een beetje eng is. Dat is eigenlijk alleen een belofte aan de mensen met wie ik zou snailen: Morgen ga ik jullie pakketjes klaar maken. Ik heb al allemaal ideetjes voor een ieder, maar ik moet nog even zien wat er van de uitwerking terecht komt. In ieder geval, de goede wil is daar!
Ook hoop ik morgen de slinger te gaan maken voor Evita, ik ben benieuwd oftie afkomt, aangezien ik ook nog een fietstocht naar Wekerom in de planning heb en een halve werkdag. We zien het allemaal wel!

Een hele fijne avond nog!

Liefs Mirjam

18 opmerkingen:

  1. Ah ik ben zo blij voor je! Ik dacht al je adres te vragen en er wat van mij op te sturen....maarnu heb je toch een zalige voorraad hé
    Mmmm misschien morgen toch ook eens langs de Wibra gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een mooie tape!!! jeetje en wat veel haha. Wij helaas geen wibra hier in de buurt & was laatst in stad.. ben wel ff bij wibra binnen geweest,maar helaas niet gezien.. misschien wel erover heen gekeken omdat ik niet wist dat ze ze hadden :).
    Ik ga ook maar eens een keer op pad voor tape:).
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tapejes zijn leuk!
    Mmm, toch ook maar eens bij de wibra gluren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ps. ik kon je email adres niet vinden. dus heb ff een gereageerd onder jou bericht op mijn blog met mn emailadres :)! Leuk dat we gaan snailmailen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn schitterend die tapejes. Laat ik nou het geluk hebben dat mijn buuf (77) vorig jaar met een hele tas tapejes aan de deur stond. Of ik daar nog belang bij had anders gooide ze ze weg. ik kon wel schreeuwen NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE niet weg gooien!!

    Dus ik heb nu een super tas vol retro tape ;) moet zeggen die van jou zijn wel heel erg gaaf eigenlijk! Wat modernere look!

    Geniet van je mooie aanwinsten!
    En een hele fijne avond!

    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier 0 tape bij de Wibra hoor, ze hebben ze nooit gehad ook. Niet dat ik geen tape heb maar toch.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow... mooie fietstocht. Maarre, ik was vanmorgen bij de wibra in Barneveld, en daar lagen heeeel veeeel tapejes. (ik keek er ook al lang naar uit....)
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sjongejonge zeg... Dinsdag was ik er geweest een waarschijnlijk heb ik toen niet goed gekeken. Vandaag ben ik er nog even geweest en heb ik stiekem nog wat tapejes meegenomen.
      Maar fietsen is gezond, dus ik heb geen spijt van het tochtje.

      Verwijderen
  8. Wauw, ik ben helemaal jaloers! Ik heb een vriendin in Veenendaal én twee in Barneveld. Ze wonen zó ver weg... En dan ook nog eens zulke heerlijke tapejes bij de Wibra, helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeeh, super gaaf al die tapejes!!!! Echt heerlijk om zo'n voorraad te hebben ;)
    Succes morgen met je volgende fietstocht!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. LOL! Geweldig fiets avontuur! En je uiteindelijke buit is helemaal über geweldig!

    Hahahaha...vragen, vragen, vragen...gewoon doen! Heb onze zoon van kleins af geleerd: "nee" heb je, "ja" kun je krijgen. Als je altijd van "nee" uitgaat, dan krijg je nooit een teleurstelling en ben je met een "ja" altijd heel erg blij :)

    Die krukken van je vader zijn ook helemaal geweldig! Kennisje van ons heeft haar krukken helemaal lichtblauw met bloemetjes gepimpt. Zijn hele vrolijke krukken geworden. Ach...arme vader, straks heb ik je nog op een idioot idee gebracht en loopt je vader straks met bloemetjes krukken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja leuk he heb er vandaag ook een heleboel gekocht in een dorp verder op, in de stad was alles op en ook nog een stempel bij de hema!
    Fiets ze morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoho Mirjam, binnenkort kan je meedoen in de tour de france! Maar je fietstoch was dan toch de moeite waard! Zoveel leuke tape dat je gevonden hebt, daar kan je weer heel wat mee versieren!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Rarara waar ik juist vandaan kom.......
    Jaja in vilvoorde waren ze ook...
    Ik,zeg wel : waren
    Nu zijn ze op....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgende keer je even bij mij koffiedrinken hoor. Je bent vlak in mijn buurt geweest. Ik woon daar ergens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nooooo! Waarom was dit in juli? Nu zullen ze die tape met de rondjes daar vast niet meer hebben! Ze zijn zo leeeuk. =(

    BeantwoordenVerwijderen