dinsdag 4 juni 2013

Nog meer projectjes...

Vandaag ben ik verder gegaan met de slinger voor de bruiloft van mijn broer en schoonzus. Ik heb de W en de E van Wedding op vilt vastgemaakt, terwijl ik lekker in de zon zat. En zo ziet het er nu uit:
Erna ben ik aan twee nieuwe projectjes begonnen. Nou ja, dat is niet helemaal waar. Gisteravond ging ik naar naailes en ik ben het huidige projectje zo zat (werk ik al aan sinds november en afkrijgen voor de zomerstop gaat hem ook niet worden, want ik heb nog maar één keer naailes), ik had nog wel een rokje liggen wat ik erg leuk vindt en wat erg lekker zit en dat wilde ik namaken. Ik nam het rokje mee en mocht een patroontje zoeken wat er op leek, mijn naailesjuf zou dan mij helpen om het wat meer op dat rokje te laten lijken. Ik tekende het patroontje en het stelt eigenlijk niet veel voor. Eigenlijk stelt het zoveel voor dat ik  het na de volgende les bijna af kan hebben...
Ik ging naar de stoffenwinkel en er lagen daar weer zulke leuke stofjes dat ik besloten heb om er twee te kopen. Ik had maar een meter nodig per rokje, dus ik dacht: waarom niet twee heerlijke zomerrokjes?
Dit zijn de stofjes die ik kocht:
Met het blauw/bruin/roze stofje ben ik alvast begonnen. Aan één kant zit het heupstuk al aan de rok vast, dat ziet er zo uit:
Een andere keer doe ik het andere stuk, maar ik wacht met het stikken van de naden op de volgende naailes. En na die naailes ga ik het andere rokje maken, denk ik.

Tot gauw!

Liefs Mirjam

PS: Ik heb gisteren 2000 woorden aan mijn verhaal geschreven, het is een mooi beginnetje, vind ik zelf!

6 opmerkingen:

  1. Wow, die letters worden heel erg leuk! En wat een leuke stofjes heb je gekocht. Ben heel erg benieuwd naar de rokjes straks. Succes met naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat rokje daar ben ik helemaal dol op. Is het moeilijk om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, van dat verhaal! Ik ben benieuwd hoor. 2000 woorden is best veel. Als je een kort verhaal zou schrijven heb je ongeveer 1200 woorden nodig. Dit wordt gewoon een boek :-)

      Verwijderen
    2. Het rokje is niet moeilijk om te maken, ik ben nog maar een beginner met naaien en kan het ook ;) het zijn twee heupstukken en twee rokgedeelten. Ik denk haast dat je het zelf kan tekenen, gewoon knutselen met de breedte van je heupen en een beetje schuin af laten lopen, naar beneden. Ik hoop dat ik duidelijk ben ;)
      Officeel moet het verhaal ook een boek worden, maar ik noem het altijd verhaal ;)

      Verwijderen
  3. Wat een mooie stofjes ♥ heel zomers. Knap hoor dat je dat kan. En je letters zien er heel netjes uit. Fijne dag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De stofjes zijn mooi en de letters zijn leuk.
    Gr,M-J.

    BeantwoordenVerwijderen