donderdag 20 juni 2013

Meer stempels

Het stempels maken ging vorige week zo leuk dat ik gisteren naar de Wibra ben gefietst om een gummenset te kopen. Daar zaten twee gummen in en in totaal heb ik er vijf stempels van gemaakt. (Eigenlijk zes, maar twee dezelfden, eentje om op te sturen).
Ik maakte een uiltje:

Het ontwerp hiervan baseerde ik op dit plaatje.
Ook maakte ik een snorretje. Hij is alleen een beetje groot uitgevallen.
En ik maakt een mini-hartje. Het mini hartje kan ik ook in andere kleurtjes doen.  Lang geleden kocht ik namelijk bij de Hobbycraft in Engeland twee stempelkussentjes. Eentje in het zwart en eentje met allerlei kleurtjes, ik dacht dat het wel handig zou zijn. Nou, alle stempels zijn er te groot voor, logisch, en je kunt het niet omdraaien, dat je het stempelkussentje op de stempel legt. Of je moet heel ingewikkeld gaan doen.
Maar het hartje past er wel op :-) Dit hartje heb ik twee keer gemaakt, uit een reststukje en opgestuurd naar iemand.
Als laatste ben ik gaan experimenteren met tekst. Nou ja, eigenlijk maakte ik een tekststempel als eerste, maar ik ben hier het meest trots op en laat het daarom als laatste zien ;-)
Ik maakte deze envelop met love erop.
En deze 'Post van Mirjam' stempel:
Nu gauw nog wat leren over de Engelse geschiedenis en dan ben ik weer helemaal klaar voor mijn tentamens vanavond. (De laatste drie :-))

Een hele fijne dag nog!

Liefs Mirjam

10 opmerkingen:

  1. Succes met je tentamens, en wauw! Jaloers op jouw kunsten. Ik heb ook een setje thuis, en gummen... maar het lukt me nog steeds niet echt. En ben eerlijk gezegd ook altijd een beetje inspiratieloos. Heb je nog een tip voor het in spiegelbeeld neerzetten van de tekst? Want dat lijkt nou juist het lastige!

    Liefs,
    Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij lukte het eerst ook niet, maar toen wilde ik heel graag een mooie giraf maken, als je iets heel graag wilt maken lukt het vaak beter, heb ik gemerkt. Dat in spiegelbeeld schrijven is ook een kwestie van oefenen ;-) Ik schreef een aantal jaren geleden voor de grap vaak dingetjes in spiegelbeeld. Als je iets wilt schrijven op je stempel eerst proberen het op een gewoon briefje in spiegelbeeld te schrijven. Ik hoop dat je wat aan de tips hebt ;-)
      Liefs Mirjam

      Verwijderen
  2. Ze zijn mooi geworden!
    Hier ook begonnen vorige week met een aapje, zal hem binnenkort eens op mn blog plaatsen...... maar wil er meer maken, heb ik alleen wel gummen nodig ;)
    succes met je tentamens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die stempels , wauw!!!!
    dat uiltje is te gaaaaaaaaf! Ik word zooo hebberig hier he!!!
    Zwijmel de zwijmel...... wat maak jij gave dingen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh....LOL!!! Dat ik dit nu weer moet lezen ;)
      (Haakjuffie weet wel waarom ik lol heb)

      Verwijderen
  4. Heel erg leuk! Ik wil het ook een keer proberen maar wat voor "gereedschap" gebruik je? Gebruik je iets van een gutsset ofzo?

    Succes met je tentamens!

    XX Anna Laura
    madebyannalaura.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, een gutssetje. Je tekent op de gum welk plaatje je wilt hebben en dan guts je voorzichtig alle witte stukken eruit.

      Verwijderen
  5. MEGA leuk, die stempels! Heb je heel erg leuk en mooi gedaan. Hahaha...ben jaloers! ;)

    Succes met je laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk en mooie stempels hoor. Ik heb de spulletjes ook al een tijd in huis, maar moet het nog steeds een keer gaan proberen

    BeantwoordenVerwijderen