vrijdag 24 mei 2013

Rondleiding

Goedemorgen allemaal,

Gisteren showde ik een foto van mijn hobbyhoek. Vandaag geef ik een rondleiding door mijn opgeruimde hobbyhoek. Het opruimen duurde eigenlijk langer dan ik had verwacht, maar ik heb meteen al mijn scrappapier uitgezocht, want dat lag allemaal door elkaar. Ik kwam papieren tegen die ik dacht nooit eerder gezien te hebben.
Dit is dus het hoekje in z'n geheel. De bureau's hebben we al eeuwen en zijn eerst van mijn broers geweest. Mooi makkelijk, mijn ene broer is al 2,5 jaar het huis uit en de andere gaat over vijf weken, dan zal ik ook van hobbyhoek veranderen. (In plaats van hobbyhoek krijg ik dan een hobbykamer :-))
In de (op de foto hierboven) linkse boekenkast vinden we behalve boeken ook wat spulletjes. Mijn naaispulletjes zijn hier opgeborgen. Mijn naaidoos (met naaiproject voor naailes wat ik zat ben) en vakjesbakken (sorteerdozen is het officiele woord) met garen, spoeltjes en knopen. De knopenverzameling zal een dezer dagen enorm uitgebreid worden (denk ik zo). Ook ligt er nog een bolletje wol waar ik al een halfjaar een sjaal van wil maken...
De garenbak lijkt bijna leeg en dat is'tie ook bijna. Er zitten vier klosjes in ofzoiets. Maar in die doos bewaar ik alleen mijn goede garen (merkgaren). Ook kocht ik een tijdje terug een garenset bij de Action. Deze heb ik in een blikje opgeborgen.
In dezelfde kast staan ook nog twee schoenendozen. In de ene zit mijn lintjesverzameling en de ander is een soort trofee. Iets minder dan een jaar geleden hield ik met een paar vriendinnen een surpriseavond. Expres deden we het niet met Sinterklaas, maar in Augustus (het is wel een stuk minder dan een jaar geleden). Een van mijn beste vriendinnen had mijn lootje getrokken en had een bak gemaakt wat een groot deel van mijn hobby's vertegenwoordigde. Er zat een superleuk gedicht en ook een leuk cadeautje bij. (I always get my sin, een boekje over versprekingen van Nederlandse mensen in Engeland). Ik ben nog steeds heel blij met deze 'trofee' en zal hem altijd bewaren!
Tijd voor de tweede kast. Bovenop staan een aantal hobbyboeken en mappen. Ook de atlas die ik enkele weken geleden kocht is daar te vinden.
Op het plankje daaronder een erfenis. Het is al zo'n 12 jaar geleden dat mijn lieve oma is overleden. Oma was altijd aan het borduren en ik vond het altijd vreselijk fascinerend. Ik vind het nog steeds erg leuk om te doen, ik vind alleen dat je er niet echt veel bruikbare dingen mee kunt maken. (Natuurlijk tafelkleden en kussens, maar dat vind ik niet zo mooi). Ik heb in Engeland een keer een heel leuk tijdschrift gekregen, waarin allemaal patronen stonden om te borduren, daar kon je kaarten van maken, misschien dat ik daar nog wel weer meer dingen mee ga doen!
Onder de borduurspulletjes zijn vilt en stofjes te vinden. Het lijkt nu alsof het heel veel vilt is. Op zich is dat ook wel zo, maar dat is vilt wat ik in Engeland bij de Hobbycraft heb gekocht op de kinderafdeling ;-) Pas kocht ik nog twee lapjes vilt (dinsdag was dat geloof ik) bij een hobbywinkel en ik merkte meteen dat het beter was. Het knipte fijner en ook het naaien ging een stuk lekkerder. Hopelijk komt vandaag mijn bestelling vilt uit Engeland.
En van alle verzamelingen is dit denk ik de grootste. Al mijn kraaltjes. Ik heb lange tijd weinig anders gedaan dan sieraden maken (dit doe ik vanaf mijn 12e. Ik ben nu 20, voor degenen die dat niet wisten). Ik heb ook al een aantal keren op markten/verkopingen gestaan en hoop dat volgende week zaterdag weer te gaan doen. De laatste tijd is het wat minder geworden, maar met de zomer in aantocht krijg ik er meestal weer meer zin in!
Nog even een close-upje van de kralendozen. De schittering is best wel vervelend als je foto's wilt maken (en spontaan last van bibberitus krijgt als je een camera in je handen hebt...)
Haaks op de boekenkasten zijn nog wat andere knutselspulletjes te vinden. Onder andere mijn dingen om kaarten mee te maken (papier, stempels en plaatjes). Ook wat benodigdheden voor de kralen (draad, tangetjes en dergelijke) en de alle sieraden die ik tot nu toe gemaakt heb (onderste laatje rechts, in een plastic tas). Helemaal links op het plaatje zie je ook nog een doos staan waar ik al mijn zelfgemaakte spelletjes in bewaar. Ik vind het heel erg leuk om voor de Jeugdvereniging (van de kerk) een spel te organiseren. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te verzinnen en in elkaar te zetten.
 We zijn bijna door de foto's heen. Hier is nog een plaatje van mijn (nu) opgeruimde bureau) In het hoekje staat mijn verjaardagscadeautje, een naaimachine. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Verder staan er veel potjes en bekers met allerlei pennen, stiften en scharen. En drie potjes, eentje met restjes garen, eentje met mini-restjes vilt en eentje met mini-restjes stof.
 En hier kijk ik altijd naar als ik even inspiratieloos ben. De naamslinger hangt er. Wat plaatjes die ik leuk vind en het geluksvogeltje dat ik van Haakjuffie heb gekregen.

Zo, hopelijk hebben jullie genoten van de rondleiding. Ik ga eventjes wat spulletjes halen voor een heel spannend project, mijn kamertje een beetje schoonmaken en vanavond misschien wel naar de Ikea :-)

Veel liefs,
Mirjam





7 opmerkingen:

  1. leuk zo die rond leiding zeg je hebt aardig wat spullen zeg leuk die slinger van je zelf gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, jij kunt je uitleven! Wat een enorme hoeveelheid hobbyspullen. En dan over een paar weken ook nog een hobbykamer krijgen. Have fun!

    Fijn weekend en veel plezier bij de Ikea. Ga je shoppen of naar de ballenbak? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha leuk zeg, die van mij is nooit zo netjes durf ik niet te showen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn hoek ziet er ook nooit zo netjes uit hoor, alleen voor de foto's nu dan ;-)

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige opgeruimde kamer nu Mirjam! En toch heel veel spullen die je daar hebt! Maar een creatief iemand heeft nooit genoeg spul, ziet altijd ergens nog wel iets wat ze kan gebruiken of nog niet heeft :) Dus op naar de Ikea, wie weet vind je daar nog wel wat!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om een kijkje te kunnen nemen in jouw knutselhoekje! Wat zal het heerlijk zijn om een hele knutselkamer te hebben.
    Groetjes,
    Nanaya

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke plek zeg. En wat heb je veel fijne spullen. Heerlijk!
    Bedankt voor de leuke rondleiding. Fijne avond ♥ xx

    BeantwoordenVerwijderen