woensdag 15 mei 2013

Naaiprojecten

Hallo lieve lezers,

Ik zou nog meer vertellen over mijn jurk. Gisteravond was ik van plan om hééél veel eraan te gaan naaien. Dat is min of meer gelukt... Ik heb namelijk wel lang eraan gewerkt, maar minder gedaan dan ik wilde, maar ben toch redelijk tevreden. Ik moest nog 2 ceintuurlusjes maken en dat was nogal lastig. Want nadat ik een stukje stof aan elkaar had gestikt, zodat je een soort tunneltje krijgt, moest ik de stof omkeren en dat lukt niet zo goed met afgebroken nagels, heb ik gemerkt. Uiteindelijk lukte het dan toch en heb ik een zijde van de jurk aan elkaar vastgestikt. De schoudernaden zitten al dicht.
Het ging fout in het 'bochtje', dat heb ik weer uitgehaald en ik had geen zin om het opnieuw te proberen, dus toen heb ik de jurk maar weer aan de wilgen gehangen.
Dit is 'em tot nu toe. Het is een eenvoudig te maken model (want zo goed kan ik nou ook weer niet naaien), dat vooral model krijgt door de ceintuur. (Vandaar die lusjes).
Als tweede heb ik vandaag gewerkt aan mijn lapjesdeken. Vanmiddag welteverstaan, nadat ik keurig mijn schoolwerk heb gedaan :-). Ik heb twee rijen gemaakt. Nog drie te gaan en dan zijn de lapjes op. Of ik de deken dan breed genoeg vind moet ik dan zien. De twee rijen heb ik nog niet aan de deken bevestigd en dat ga ik pas doen als de andere drie ook klaar zijn. Anders moet ik iedere keer weer gaan strijken en dat doe ik net zo lief in één keer.
Dit is de complete deken met twee rijen die er nog niet aan vast zitten, het zal dus nog wel iets smaller worden.

En nu nog een laatste verzoekje. Ik ben blij dat er zoveel mensen volger van mij zijn geworden, dankzij haakjuffie. Dit zal ik nooit vergeten en daarom wil ik andere mensen helpen die ook graag meer volgers willen. Kiki heeft sinds vandaag een blogje en net had ze nog maar een volger (dat ben ik). Willen jullie ook haar gaan volgen? Ik denk dat ze hele leuke dingen maakt, sowieso het eerste ding wat ze gepost heeft is erg leuk en als ik lees over al haar hobby's moet dat goedkomen! Alvast bedankt!

En nu ga ik heel gauw naar een verjaardag waar ik eigenlijk over drie minuten al had willen zijn!


Veel liefs,  Mirjam

8 opmerkingen:

  1. Oh....die nare lusjes ook! Waarom wil je die er persé aan vast hebben? Je kunt een ceintuur ook zonder lusjes dragen ;)

    En natuurlijk ga ik even naar het blog van Kiki.

    Veel plezier op de verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben al volgster geworden bij Kiki :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naaien moet ik nog weer gaan proberen... Maar zal voor mij eerst zeker geen kleding worden!

    Ben volger van Kiki geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. t,ja mirjam ik wil wel volger worden bij kiki maar ik niets waar ik dat kan doen ????????gr mery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je wel op haar blogje komen? Het staat helemaal onderaan op haar blogje... Hopelijk lukt het zo!

      Verwijderen
  5. Lieve Mirjam,
    Wat ontzettend lief van je dat je reclame voor me hebt gemaakt op je eigen blog! Ik heb nu al 7 volgers..
    Als dat geen aanmoediging is om veel leuke creatieve dingen te posten!
    Groetjes Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh Mirjam, je groene jurk ziet er goed uit, dat komt in orde! Die lusjes zijn altijd een vervelend werkje :) vind ik ook, dus laat ik ze meestal weg. En je lapjes zijn ook heel mooi van kleur.
    We zullen eens gaan piepen bij Kiki!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kleur heeft die jurk :-) Ik ben zelf absoluut niet creatief met naald en draad. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen