woensdag 6 maart 2013

Iets verder dan hoe het begon.

Ha waarde lezer,

Hoe het begon met mijn lapjesdeken heb je hier kunnen lezen, vandaag een vervolg.
Vorige week vrijdag was ik klaar met het knippen van de lapjes en dat leverde deze stapels op:


Van elke soort 45 lapjes, een totaal van 270 dus.
Vandaag ben ik bezig geweest met het aan elkaar zetten van de lapjes en ik heb de eerste rij klaar :-) Als ik er te lang naar kijk zie ik allemaal dingetjes die niet goed gegaan zijn, maar goed, gewoon niet te lang kijken dus :-) Ik heb vrijdagmiddag de halve middag zitten rekenen hoeveel lapjes ik nodig had om een bepaalde lengte deken te krijgen, maar hoe ik ook rekende, uit een goed antwoord kwam ik niet. Uiteindelijk besloot ik om iedere rij 27 lapjes te geven en uiteindelijk heb je dan 10 banen. De deken zal iets meer dan 80 cm. breed worden en als ik het goed heb uitgerekend meer dan twee meter lang. Da's best wel veel eigenlijk. Nou ja, ik zie wel. Als het niet naar m'n zin is, ik heb nog genoeg stof over om er eventueel twee banen bij  te maken.
Hier is de eerste rij die ik heb gemaakt:


Liefs Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen