dinsdag 26 februari 2013

Vilten vriendjes

Ha,

Daar ben ik weer. En ik ben vandaag best wel ijverig geweest en dat op mijn verjaardag ;-)
Ik heb mijn verjaardagscadeau al goed veel gebruikt, van mijn ouders heb ik namelijk een tijdje geleden al een naaimachine gehad en vandaag maakte ik dit stoffen hartje:



Er zitten watten in het hartje. Natuurlijk kan het veel netter, maar dit is het allereerste dingetje wat ik zonder begeleiding heb gemaakt :-)

Ook heb ik vogeltjes gemaakt. Ik maakte een malletje van de vogel en van zijn/haar vleugel. Daarna op vilt getekend en uitgeknipt. Op het lijfje een lintje genaaid, met de naaimachine. Netjes toch? Erna een knoop op de vleugel gemaakt en toen opgeplakt, dat kan (gelukkig) ook met vilt. Nog een oogje en klaar waren de vogeltjes.


En als laatste het schattigste object, vind ik dan. Ik wist niet goed wat ik moest maken, toen gaf iemand allemaal tips en uiteindelijk besloot ik om een schildpad te maken. (Daar zit nog een verhaal achter, maar goed). Eerst alles uitgeknipt. Toen op het schild horizontale en verticale strepen genaaid met zwart garen. Daarna de pootjes en het kopje eraan gemaakt en een oogje op het kopje geplakt. Als laatste de knopen bevestigd en daar is de schildpad:



Dat was het wel weer voor vandaag! Tot morgen?!

Liefs Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen