vrijdag 7 september 2012

Schaamte & vilten bloemen

Hallo,

Ik schaam me een beetje. Ik heb alweer een tijdje niks meer geschreven op mijn blogje. Maar ik ben weer begonnen met school, wat de nodige tijd in beslag neemt. Al is het een deeltijdstudie en heb ik maar twee avonden les, er is huiswerk genoeg.
Ik heb wel heel veel gemaakt, vooral veel sieraden, 15 september sta ik namelijk op een verkoping en dan moet ik wel genoeg hebben. Maar daar wilde ik het nu niet over hebben.
Ik wilde vertellen over mijn vilten bloemetjes, die ik de laatste tijd gemaakt heb. Ik heb zelf een mal gemaakt, bloemetjes met vijf blaadjes getekend totdat ik er eentje had gemaakt die mooi genoeg was. Met een grote ijzeren knoop het binnencirkeltje. Dit teken ik op vilt, knip ik uit en dan naai ik het cirkeltje op de bloem, met de hand. Ik kan nog niet overweg met de naaimachine;-)
En daarna zoek ik een leuke knoop uit (ik heb van mijn tante een hele voorraad gekregen, allemaal felgekleurde knopen, in de winkels betaal je scheel en zij had er nog een hele hoop liggen die ze toch niet gebruikte). En tadaa, daar is een mooie bloem. Hier een aantal voorbeelden.
Je kunt er echt van alles mee doen, van alles mee versieren. Ik heb er drie op mijn blauwe eastpak tas vastgemaakt. Je kunt ze op mappen plakken, als versiering, misschien zelfs kleren mee versieren. (Ik zit nog te twijfelen of ik ze op mijn teenslippers ga maken).
Hier is de foto van de bloemen op mijn tas:
Oké, dit was het weer. Niet veel, maar beter iets dan niets.

En nu snel weer huiswerk maken;-)

Liefs,

Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen