dinsdag 21 augustus 2012

Egel

Hallo,

Geen lange post deze keer. (En sorry, nog geen tutorial van de ketting, maar wel iets anders). Ten eerste wel ik melden dat ik veilig op Nederlandse bodem ben aangekomen afgelopen vrijdag en dat ik nu alweer een paar dagen heerlijk thuis ben.
Ik ben een trouw klant van de tweedehands boekwinkel hier ter plaatse, tja, ik houd van lezen en als ik geld kan uitsparen doe ik dat graag (iedereen toch?).
De eigenaresse weet dat ik van de creatieve dingen ben, ze wees me erop dat volgende maand alle hobbyboeken en magazines voor de helft van de prijs zijn, en liet me iets leuks zien en ze zei: "Dat is misschien wel wat voor jou". Wat ze gemaakt had was een egeltje, van een (oud) pocketboekje. Sommige boekjes zijn maar 25 cent per stuk en ik dacht: 'Waarom ook niet?'
Het is echt heel erg simpel en iedereen kan het. (Misschien dat iedereen al wel weet hoe het moet, maar toch, voor degenen die het niet weten...:-P) Je begint met de eerste bladzijde, die vouw je dubbel, dan vouw je de hoekjes om, naar een kant toe, dat doe je met alle bladzijden en voila, daar is het egeltje. Je kunt er papieren tussen steken, weer eens wat anders dan memoblaadjes;-) Dit is (als het goed is) het resultaat:

Je moet er nog wel oogjes opplakken, bij mijn weten groeien die niet uit boekjes... en de kaft kun je gebruiken om een stevige ondergrond te maken en een klein vierkantje (of rondje, of wat je maar wilt) kan als snuitje dienen). Mijn egeltje gaat er nog wat familieleden bij krijgen, denk ik, want het is erg leuk om te doen;-) Ik hoop dat alles duidelijk is... vragen stellen mag altijd;-)

Liefs,

Mirjam


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen