vrijdag 13 juli 2012

Fineliner

Vreemde titel, dat klopt. Ik wist niks beters te verzinnen dan dat. Mijn vakantie is inmiddels in volle gang. Ik heb best wel veel geschreven, wat ik een tijdje niet had gedaan, maar ook sieraden gemaakt. En nog wat. En dat ga ik allemaal laten zien in dit berichtje.

A.s. maandag hoop ik naar Engeland te vertrekken, ik mag viereneenhalve week oppassen op twee jongens, eentje van zeven en eentje van vier. Hun ouders werken overdag en zijn 's avonds en in het weekend thuis. En ik mag hen bezig houden. Dus ik ging vandaag een beetje googelen om te zien of ik nog leuke knutselwerkjes kon vinden om met jongens te maken, voor het geval dat. En wat ik aantrof was gewoon geweldig. En toen kreeg ik zelf ook zin om te knutselen. Dus ik pakte een stapeltje kartonnetjes en begon wat te tekenen. In een mandje zag ik nog oud cadeaupapier liggen met hele leuke bloemen erop. Toen ben ik de bloemen gaan overtrekken (met fineliner, o, dus daar komt de titel vandaan) en opeens kwam er een stroom van ideeën. Daarvan heb ik er twee uitgevoerd. (De andere dingen staan in de planning). Ik heb nog meer plaatjes overgetrokken en heb bedacht om zelf plaatjes voor kaarten te tekenen (in plaats van ze te kopen in de winkel). Met één bloem heb ik een kaart gemaakt:


En met een andere bloem een mini-cadeauzakje. Een organzazakje met daarin een zeepje. Met een speld heb ik de bloem aan het zakje en het zeepje vastgemaakt:


En dan nog een stukje over sieraden (een blogberichtje van mij kan eigenlijk niet zonder). Ik woon in Barneveld en daar heb je ieder jaar de Oud Veluwsemarkt. Er stond daar een sieradenkraam waar alle sieraden een euro kosten en je mocht er zes uitzoeken als je vijf euro betaalde. Dus ik meteen hamsteren. Alle kettingen beoordelen op bruikbaarheid, want thuis ging ik ze natuurlijk uit elkaar halen en de kralen gebruiken. Dat was leuk. Verder heb ik een ketting geregen volgens een patroon (dutch spiral). Alleen een klein beetje anders dan het 'normale' patroon. Ik hoop in mijn volgende post (als ik in Engeland zit dus) een soort tutorial te plaatsen hoe je deze ketting maakt.


En als laatst een paar oorbellen, waar ik ook erg trots op ben.


Ik ben trouwens van plan om op m'n blogje ook mijn ervaringen in Engeland te delen, vooral voor mijn familieleden, maar ook voor iedereen die daar nieuwsgierig naar is.

Dan rest mij niets anders dan u/je een fijn weekend toe te wensen!

Liefs,





Mirjam

1 opmerking:

  1. wat een prachtige sieraden zeg. vooral van die armband ben ik weg.
    Ik ben wel benieuwd naar hoe je die maakt.. dus wacht ik op de tutorial.

    En verder... fijne vakantie hoor.

    BeantwoordenVerwijderen