woensdag 27 juni 2012

Cakejes, armbandjes en kettingen

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb op mijn blogje.
Allerlei redenen, maar de grootste was gewoon dat ik niet zoveel zin had.
En nu ben ik van mening dat je altijd (indien mogelijk) moet doen wat je leuk vind en vandaag heb ik eindelijk weer de zin gevonden om wat te schrijven en te laten zien.
Qua creaties gaat het op en neer. De ene dag heb ik ontzettend veel zin om wat te doen... een andere dag kan het zomaar weg zijn. Maar nu zijn er een aantal dingen die ik graag wil laten zien, hopelijk zijn ze tot lering, vermaak ende inspiratie.

Vandaag heb ik cakejes gebakken. Zaterdag heb ik nieuwe uitsteekvormpjes gekocht, het alfabet en die wilde ik uitproberen. Het zijn cakejes met voorletters (van naam en doopnaam) en voor m'n ouders eentje met pa en ma. Nu zijn we met z'n viertjes, dus heb ik voor iedereen twee cakejes. Ook ga ik vanavond naar een vriendin toe, dus voor haar heb ik ook nog een cakeje gemaakt.
Verder ben ik bezig met het schrijven van een soort 'fantasy'verhaal. Geen idee of er ooit wat van komt, maar volgens Tonke Dragt (een van mijn favoriete schrijvers) is gewoon schrijven een goede oefening (letterlijk citaat: "goed schrijven leer je alleen door het vaak te doen"). Ik ben tevens een groot fan van C.S. Lewis en J.R.R. Tolkien en van het genre fantasy. Dus heb ik besloten om daar een beginnetje mee te maken. Ik heb een aantal wezentjes bedacht, hoe ze eruit zien en hun leefomgeving. Daarvan heb ik een kaartje getekend en die wil ik ook laten zien.
Ook heb ik enkele proefjes gemaakt met een 'techniek' die ik erg leuk vind. Misschien is het op het kaartje te zien dat er een vuurbos is, dat wilde ik voor mezelf een beetje visualiseren. Met rode verf (en een beetje bruin en geel erdoorheen) heb ik een blad ingesmeerd. Toen heb ik er plastic folie, wat je bij iedere supermarkt zo ongeveer kan kopen, eroverheen gelegd. Een beetje vervormd en toen heb ik het een poos laten drogen. En als je later het plastic eraf haalt krijg je dit: 
(Misschien is het niet helemaal duidelijk te zien, maar je krijgt dan allerlei vormen erin, die op bomen lijken)

Verder ben ik nog druk geweest met m'n sieraden. Vandaag nog een enorme hoeveelheid kralen besteld, die hopelijk morgen binnenkomt. Ik vertelde in de vorige post over de hoeveelheid armbandjes die ik wilde maken... wel, dat heb ik dus gedaan. Ze pasten maar heel net om mijn arm heen.


En ik heb ook een paar kettingen gemaakt. Niet al te ingewikkeld, maar toch iets leuker dan 'gewoon' geregen. (vind ik dan).
En dat was het weer. Ik ga nu weer andere leuke dingen doen, ik denk nog een paar kettingen maken, daar is mijn inspiratie het grootst voor;-)

Liefs,

Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen